Dumpad

dumpad

Nej – Jag eller Jazz är inte dumpad – dock min väninna, pubvändarväninnan. Hon blev ju Dumpad förra vintern av hennes sambo sedan 7 år och var ju helt knäckt. Hon kom över det och träffade en ny under våren (vilket jag trodde var en ”komma-över-en-kille-med-en-ny-kille”) och de har hängt i ett år nu. I helgen dock dumpade han henne men istället för att säga som han sa i början ”Jag tror inte du är den rätta för mig” så fortsätter han och ösa massa skit om hur hon är, eller om hur HAN tycker hon är. Vad är vitsen liksom? En väldigt bestämd man som i stort sett säger till henne hur hon är trots att hon inte håller med.  Jag blev så snopen (vilket jag även blev när hennes sambo lämnade henne) – han verkade som en bra karl. Lite olik henne dock som är väldigt social men många gånger så är man ju olika personligheter.

Hon är förstås ledsen och deppig,  inte bara för att han gått från att allt är okey till att dumpa henne iskallt utan även för att vara ute på marknaden igen, hon nästan spydde i munnen när hon berättade om illamåendet över att gå ut på dejtingsidor  igen.

Det värsta var ( i mina öron) är hur han spytt galla om hur han tycker hon är för att sen ”bestämma” att de skall ha en ”Paus” – alltså är det inte slut. Han skall få dejta runt och knulla här och där och bestämma sig OM hon är rätt för honom.Hon är ju så deppig nu så hon sa inte rätt ut att hon inte kommer acceptera detta utan svamlar lite där.  Jag gjorde allt för att försöka få henne att förstå hur idiotiskt detta är.

Jag träffade henne idag efter jobbet, satt på uteservering och tog ett glas Rosévin. (Har ju börjat med min diet så det blev ett glas rose istället för modifastdryck till middag  *haha*)

En annan väninna har även hon ”problem” – Min barndomsvän som även hon sprungit fel karlar i sitt liv, hon träffade en karl förra vintern och blev kär. I början var han för svartsjuk i mina ögon men de redde väl ut det på nåt sätt (Jag har aldrig träffat karln) Året har gått nu och för det mesta har de väl haft det bra, men igår när jag pratade med henne berättade hon att de skulle ha ett snack idag, att hon var sjukt less.. Inte på den svartsjukan som var jobbig i början för den är inte så farlig längre men för hans sjuka humör, grinighet som sabbar för dem.

Jag blir så jäkla glad att jag har Jazz i mitt liv, jag har helt klart gjort något rätt i mitt ”tidigare liv” för att fått honom min väg.

One thought on “Dumpad

  1. Men åh, så trist! 😦 Och nej, pauser är aldrig bra om inte båda är överens om det. Och eftersom han är som han är så ska hon inte hålla sig kvar i någon paus. Hälsa henne! ❤

Kommentera

