Det går mig emot

Att jag gillar Nyhetsmorgon är väl inget som förvånar någon, känns som jag skrivit om min ”helgrutin” när jag går upp innan min familj och sätter på kaffet och bänkar mig framför detta program. Är det något som jag får kalla kårar av är den sektionen som går under ”bokhyllarna” där 3 personer rekommenderar olika böcker med hjälp av ett tema.  Min radiofavvo Titti Schultz är ju med i den trion men den som får mig att bli irriterad, arg eller får kalla kårar är den personen som heter Martina Montelius.  Bara hon öppnar munnen så blir jag grinig… typ.  Jag kan inte med människan – PUNKT

Det var därför jag blir splittrad som attan när hon var med i morse då hon släppt en ny bok med namnet ”Oscar Levertins Vänner”…. Och när jag ser och hör hur hon pratar om den boken tillsammans med Steffo och Jenny så känner jag bara – DEN MÅSTE JAG LÄSA.

Gissa om det går emot min grundkänsla??

wpid-oscar-levertins-vanner.jpg

”Borde kulturtanterna knarka mer? Det tycker Boel Märgåker, själv kulturtanttillika manisk bokälskare. Hela sitt liv har hon burit på en uppdämd vrede. Nu är hon 62 år, känslomässigt isolerad och förmodligen olyckligt kär i sin psykolog.På en litteraturkryssning bestämmer sig Boel för att kasta alla hämningar över bord. Bort med moralen det är dags för brunstkarneval! Något måste fan hända nu, kanske måste någon dö. Varför ska en tänkande kvinna kröna sin livsgärning med att vara fogligare än hon behöver?”

 

2 thoughts on “Det går mig emot

  1. Någon som jag kan störa mej på, på Nyhetsmorgon på helgerna (lördagarna?) är han den där kocken. Är han engelsk tro? Inget fel på honom egentligen, men kan verkligen inte höra hans röst när han pratar svengelska! Jag kan bara INTE!

    • ”Jag vill – I Will. . .. Som Jazz brukar säga, att han lärt sig svenska via Google Translate. Haha. O jag håller med dig. Jag gillar inte Heller honom.

Kommentera

