När man fått ta till Nya tag.

Jag har väl skrivit innan om mina frispel när det gäller mina familjemedlemmar och deras oförmögna att använda diskmaskinen? Nu menar jag inte den delen att starta maskinen utan att all jävla disk hamnar på diskbänken trots en tom diskmaskin.  Jag blir GALEN av det.  Vet inte hur ofta jag tagit upp det med dem. Som att prata med väggen. Junior är ju värst. Jazz gör ju rätt för det mesta men missar det med jämna mellanrum.

Igår fick jag nog av Juniors sätt efter att jag märkt att jag själv börjar må dåligt över detta. Jag är irriterad typ varje dag när jag ser nonchalansen.

Igår så tog jag upp det med honom att eftersom det inte räcker med att säga till honom,  be honom, hota honom så blev det en annan lösning.

Varje gång jag ser att han ställt högar med disk på diskbänken så kommer jag ta en bild på det, messa honom och sätta upp det på en räkning. 10:- per gång. Den dagen han kommer börja jobba och få sin lön så är det bara att betala. För mig handlar det ju inte om pengarna men för HONOM blir det så, det gör förhoppningsvis att han väljer att ställa in disken i  diskmaskinen. 

Han godkände dealen skrattandes.

Imorse när jag kom upp så var diskbänken tom. ☺

Fortsättning följer.

2 thoughts on “När man fått ta till Nya tag.

Kommentera

