En slapparlördag

Vi tog oss en slappardag igår. Vädret lockade inte till något. Helt sjukt hur mycket sol och fint väder påverkar mig med energi.

Då Jazz hade med sig en bil modell större så åkte vi iväg o kollade på dörr till Juniors rum. Vi har ju väldigt lågt i tak plus öppning typ smalare. Vi åkte hem utan dörr dessvärre. Vi gick lite på undersökning av utemöbler. Vi måste ju köpa oss något set för att kunna nyttja trädgården mer än bara Cafe setet som vi har idag. Vi hittade det som vi skall köpa till löningen. Vi valde ett budgetset då man inte har lust att lägga flera tusen för att ha något att sitta på.

Var förbi favvostället o käkade, ännu en gång blev det räksallad för mig med tanke på att jag fortsätter med min diet. Igår kväll så delade vi på en flaska vin till tv;n.  2 glas vin istället för middag. Haha. Det funkade eftersom lunchsalladen höll mig så pass mätt.

Idag är det påsar som gäller igen dock. 2 veckor till så får vi se hur det artar sig.

Hyresvärden hade kontaktat en kompis vars pappa var trädgårdsmästare angående ett litet träd vi har i vår slänt. Den personen kunde inte säga VAD det var trots bra fotografier så jag tog ett par bilder o messade min moster. Men egna hjälp när jag har trädgårdsfrågor. Hennes gissning var rödbladig Hassel. Googlade på det o visst var det en sån. Så nu får vi se om vi kanske får egenodlade hasselnötter till jul. Hade varit coolt.  Vi får se vem som får dem, vi eller ekorren.  ☺   På korten ser man hela jäkla ”mattan” av ogräs.  Vi får se om vi orkar ta oss an den idag. Just nu ser det ut som uppehåll men det går ju fort när regnet väl kommer

image

image

Jag känner mig ändå så lyckligt lottad i livet. ❤

Kommentera

