Väder = Lovande

Kollar man vädret imorgon och fredag ser det lovande, okey inte jättevarmt men bara att solen verkar ihållande dessa 2 dagar i alla fall. Kan gissa mig till att det blir trädgårdsarbete.


image

Idag är det mer officiellt att jag sagt upp mig, ja för cheferna åtminstone då mina kollegor får vänta tills efter långhelgen.

Jag kan inte låta bli och fundera över Sverigechefen  aka ”Dr Jekyll & Mr Hyde”.. Han var på kontoret hela dagen och jag var helt säker på att han ännu inte fått samtalet från Försäljningschefen som var den personen som fick samtalet från Nya Företagets VD.  Men när det var ca 1 timme kvar innan hemgång så kom Försäljningschefen till mig och snackade med mig, han berättade att han hade pratat med Sverigechefen redan igårkväll när han kom hem från ett möte.

Jag kanske är kinkig, men jag tycker att det är dåligt på nåt sätt. Nu betyder ju  ”Dr Jekyll & Mr Hyde”. NADA för mig och kommer absolut inte sakna den karln, jag tycker det är läskigt med sådana personligheter.

Försäljningschefen är en person dock som jag kommer sakna, han är en sådan ”reko” människa.

Jag vet ju att mina kollegor kommer att reagera nästa vecka och så även vissa av säljarna – de som jag har en bra relation med.  Pratade med en av dem idag, han är en av dem som jag jobbar mycket med när det gäller det ”nya” jag hållit på med där.  Han utbrast ”DU får inte vara hemma IA,  allt förfaller när du inte är där och kan reda ut saker och ting”…. haha… jaja.. han kommer nog bli deppig när det kommer fram vad det är jag sysslat med de sista veckorna.

Kommentera

