En slitsam dag.

Vi vaknade till sol o klarblå himmel så valet blev enkelt, trädgårdsarbete.

image

image

Man blev ju extra glad när man såg äppelträdet hade börjat blomma,  från den ena till den andra dagen.

Jag blir så fashinerad över mitt nya intresse av växtligheten. Hoppas det håller i sig. Kommer nog bero på hur vår rabatt kommer bli. Hur snabbt de där jäkla ogräset kommer tillbaka o hur mycket så att säga.

Var tvungen att fotografera en tulpan som iofs börjar överblomma  men kolla färgen. ☺ 

image

Började med att rensa de rabatterna som vi redan grävt upp och planterat, titta på det lilla som kommit upp för att sen börja med jobbet som känns Davids kamp mot Goliat.

image

Ogräs, ogräs ogräääääääs vart jag än ser… la la la.

Junior kom ut och hjälpte till o grävde o jag själv greppade spaden och jobbade på. Hittade ett sätt att göra det utan att det gjorde ont, just då i alla fall.

Junior och grannkillen bestämde sig för att bygga ett fotbollsmål. Lite kul och se hur de höll på. Haha. Men det blev en färdig produkt ändå.

image

Vi bestämde att ta ut grillen och Premiärgrilla. Jag som går på min diet (med dietlight när det är helg) åt en köttbit och grönsaker. Jazz bestämde att han skulle köpa köttet vid vår kötthall. 4 rejäla skivor lätt rökt entrecote. Pris 630:-  host host. Ät dem med andakt var min respons. Haha.
En trevlig kväll då grannarna grillade så vi satt där ute och umgicks

Kollade ut över kampen  – som kommer fortsätta idag.

image

Jag var HELT Slut på kvällen sen Tog mig ett bad för att få ordning på den onda kroppen

…..och idag skall vi inte prata om det.  Men den delen som vi skall gräva upp skall just grävas upp. Punkt. Skall plantera mina lökar. Till löningen skall jag köpa lite plantor och fylla ur lite. Blir tomt där annars. ☺ 

Vi kom i alla fall fram till att vi ändå är nöjda med den förändringen vi gjort med ”vår” lilla trädgård. O en hel dag ute i solen. Det har tagit så att säga.

Kommentera

