Inte bara jobb.

Vaknade med en kropp som värkte så jag valde att det skulle bli en soft dag

Tog med mig boken jag läser, ett par kuddar o en filt om vindarna skulle bli för jobbig.  Hade ett par timmar där ute då Jazz åkte iväg o jobbade lite

image

När han kom hem så kom han på att han behövde fixa nytt pass, sagt och gjort vi åkte till polisen. Vi tog Mölndal istället för stan för jag trodde det var mindre folk där, jo tjena liksom. Haha. Det var nummer 125 när vi kom dit o han fick 251. Vi tänkte att det kanske skulle gå fort ändå men icke.  Nästan 2 timmar tog det.  Polisen som han fick prata med sa att han hade valt årets sämsta dag då detta tydligen var ”pass-skaffar-dagen”   Som tur var så var det fint väder så jag kunde sitta ute i solen. Kl 14 låstes dörren så då fick man vara innanför dörrarna för att få behålla sin plats i kön.  Jag åkte iväg o shoppade lite grillmat inför kvällen.

image

Väl hemma körde vi igång grillen o jazz fick för sig att han skulle grilla med spån med whiskysmak. Rökte som fan sä man var tvungen att duscha sen. Haha. Maten. Nja… min Jazz är grym på matlagning men grillning är inte på samma nivå. Vi får öva mycket under sommaren.  Igår blev det ju kolbitar och idag knappt genomgrillat.  Men övning ger färdighet. ☺  Tur jag gillar sallad och grillad majskolv…. o äter lite pga min diet.

image

På kvällen så monterade han flismaskinen o han blev som ett barn. Själv satt jag i min solstol o njöt av sista timmarnas sol innan kvällningen blev kyligare.

Ytterligare en bra dag.

image

Kommentera

