Student.

image

 

Denna bild kan väl vara väldigt passande med tanke på att vi har en student som skall firas imorgon.  Presenten är införskaffad och jag har köpt en liten flaska champagne  mousserande vin till honom. Han tänker mycket på att han skall ta det så pass lugnt så han inte super bort sin student så att säga. Hur kul är det liksom. Studenten är ju once in a lifetime..  Ett minne för livet.

Jag har skjutsat honom till klasskompisen där de skall träffas imorgon bitti för champagnefrukosten  (den alkoholen har han fått skaffa själv). Han valde att sova över där och hjälpa till med fixandet inför den och sover över där.  Så det var en pirrig Junior jag skjutsade till sin kompis ikväll. Imorgon har jag tagit ledigt, kommer hämta upp min mamma på vägen och åka till hans skola för att se hans ”utspring”.  Tänk att min lilla kille tar studenten.

På onsdag skall de förbi jobbet sitt och skriva på pappren för jobbet som börjar måndag nästa vecka.  En ny era börjar för honom, och självklart en som slutar imorgon.

Det är en stolt mamma som sitter här och väntar in tisdagen och sin sons Student.

 

 

One thought on “Student.

Kommentera

