Staying Alive – hela helgen

Jag och Jazz har fyllt på kärleksdosen i vårt förhållande denna helg.  Vi började med en utekväll i fredags då vi var på klubb ”Staying Alive” som öppnade dörrarna för 2a gången. Hörde från vänner att det var SKIIIITBRA förra gången så why not tänkte vi…. Jag kan INTE hålla med om att det var så jäkla bra. Vädret var fint och sjukt mycket folk men det räcker inte för att jag skall tycka att det är SKITBRA.  De öppnade kl 16 och då jag slutade vid 14 så mötte jag upp pubvändarväninnan där då och när jag skulle gå o köpa första drickan fick jag stå i typ 30 minuter för att få mina glas.  De höll på och fylla på baren när de öppnade så det var typ 1 bartender för hela stället just då.  I ”vanliga” fall hade jag haft förståelse men när de VET att det var sjukt mycket folk förra gången, folk stod denna gång utanför Trädgårn och köade för att bli insläppta så borde de ha varit mer förberedda.  Men slutgnällt nu. 🙂

Det var ett flertalet kompisar som dök upp under de närmsta timmarna och så även Jazz som kom senare då han blev sen från sitt jobb.  Även TaP dök upp vilket var himla kul. 🙂

Jag och Jazz tackade för oss tidigt på kvällen och åkte hem.  Satte oss hemma och tog nåt glas till innan det var dags för natta.

Dagen efter – Prinsbröllopet.. Klart jag kollade.  Jag är helt klart för vårt kungahus och då jag såg Kronprinsessans bröllop plus LITE av Madeleines så var valet väldigt enkelt. Passade på och städa på övervåningen samtidigt som jag sprang till och från Tv:  Så fina, så kära ❤   Det jag tyckte var mest förvånande var ”inmarschlåten”  Så otippat men så jäkla fin låt.   Jazz stod och fixade maten och när han skulle ställa in lasagnen i ugnen så slutade ugnen att funka, då min darling är rätt känslig för blodsockerhalten så räddade jag situationen snabbt att dra med honom till vår kvarterskrog så han fick mat.  Ett par öl där och okey mat… tid tillsammans, sedan hem och kolla färdigt på bröllopet.

Söndag – en dag i trädgården för att rensa i rabatter och sånt.. blåste som satan bara – VART ÄR MIN SOMMAR??

Nu har arbetsveckan börjat – en kort sådan dock då det är Midsommar inplanerad.. 🙂  Det bestämdes väldigt snabbt i helgen att vi blir hemma,  TaP kommer förbi och grillar med oss på em/kväll.. SÅ Fan om det inte blir fint väder.. Men det vet vi väl alla… sommar på midsommarafton??  Jo tjena liksom.

Kommentera

