The first one

Jag vaknar upp till min första semesterdag och väntar mig taskigt väder, men så var inte fallet. Okey ingen strålande sol men lite i alla fall. Man är bara tacksam för det inte regnar vilket de sagt att det skall göra dessa 3 dagars semester jag har.

wpid-20150622_085249.jpg

 

 

Dagen kommer spenderas helt allena då Jazz åkte iväg till jobbet i ottan, trots dödsförkyld. Junior stack iväg som vanligt vid 09 tiden till sitt jobb plus att han troligen inte skulle komma hem ikväll. Han skulle till sitt ”andra” hem då den familjen är på semester och han behöver mata katterna.  Stannar där över natten. Jazz kommer nog inte hem förrän till helgen, skulle han det så är det en bonus.

Men mina tankar går till Junior och hans ”nya” liv med tanke på att han börjat jobbat. 2 veckor har gått och han har inte gett upp ännu. Jobbet är ju ett riktigt ”skitgöra”  – telefonförsäljning.  Tror det beror på arbetskollegrna, de verkar ha rätt roligt på  jobbet, bra chefer som är duktiga på att pusha på dem (i alla fall de som det går ”bra” för)  Hans chef hade sagt till honom att han ser stora potential hos honom, att han har ”säljandet” i sin kropp. (inte så konstigt kanske med tanke på min yrkesroll plus en pappa som har den största gåvan när det gäller talens gåva)  Chefen hade sagt att han skulle se till att Junior skulle bli kontorets bästa säljare..haha*  Jaja, jag sa till Junior att detta är en bra skola, ett bra sätt att skaffa referenser sedan när han vill söka sig till annat mer ”välbetalt” arbete”

Jag är hursomhelst väldigt stolt över honom. Han har växt en hel del på dessa två veckor.

Kommentera

