En helt underbar fredag.

Jag hade en helt underbar fredag med min älskling igår. Mycket tack vare att han var hemma när jag kom hem vid 14. Fint väder så vi satte oss först ute med en kopp kaffe för att sen bestämma oss för att åka ner på stan o äta. Ingen av oss hade ätit något under dagen.  Sagt o gjort, vi tog bussen ner på stan för att hamna på Avenyn. Tanken var först att sätta oss på den nya Bellora men de hade en väldigt smal meny så vi valde en av våra favoriter.  Rest Joe Farelli. Sjukt god mat. Igår åt jag nog den godaste pizzan ever.  Yummi.  Pizza med honungsmarinerad kyckling, chevre o pinjenötter. Guuuud vad gott det var. Blev sedan överlycklig när jag såg att ni hade Strawberry Daiquri. Sedan rest Bitter slagit igen för ett par år sedan har jag letat efter ett ställe som gör denna drink på samma nivå. Men icke. Denna var okey men långt från den nivån.  Gott var det dock. 

image

Jazz köpte ny mobil i veckan och ville köra fodral så när jag väl stod där så tänkte jag att jag skulle köpa ett nytt jag med, ett smalare sådant då jag haft ett sånt som man kan ha korten. Tycker det sista att det börjat bli för klumpigt så jag tänkte att jag skulle behöva ett nytt.. väl inköpt behöver jag ju en ny plånbok, en som är av en mindre sort eftersom jag kommit fram till är att man behöver ha få kort o inget för pengar så att säga.  ☺  Var in på ett ställe o kollade där de hade rea… lite kul när jag hittade en som hade samma färg. Haha. Kunde inte låta bli…. få se hur lång tid det tar innan jag tröttnar. 

image

Innan vi åkte hem från stan stannade vi till på ett ställe o tog en öl till… ett avslut på en ovanlig fredag.

Men nu är det lördag. ❤  o det är Jazz dag.  ☺ 

Kommentera

