Att fått höra sanningen

Ni vet väl att jag och min syster inte har den absolut bästa relationen, även om den blivit mycket bättre med åren.Vi är så ofantligt olika hon och jag. Hon har ju en dotter på 17 år som man trodde skulle bli en bortskämd jänta men hon har blivit en tjej med skinn på näsan och företagsam. Visst är hon bortskämd men det är nog mer mot sina föräldrar, inte mot oss alla andra.   Hon är ju hos min mamma denna vecka så idag så bestämde jag mig för att åka dit efter jobbet för att umgås lite med henne då mamma min jobbade och så även Junior.

Vi fick 1-2 timmar ihop som vi satt och tjötade, pratade om allt möjligt och garvade arslet av oss. Hon är en tjej med humor. Hon berättade lite om deras ”hemmaliv” och med tanke på att min syster bara talar om vilken JÄÄÄÄÄÄÄÄTTEBRA relation hon har med sin dotter och hur ”Lycklig” hon är… både vid samtal och det livet som hon presenterar på FB. Hon är urtypen för hur man visar sitt VALDA liv på FB för att lyfta fram hur jäkla lycklig hon är. Nu har de en bra relation hon och sin dotter, det tror jag absolut men jag tror att hon lägger FÖR mycket vikt på sig själv i det som är bra hos sin dotter.. så att säga..  Systerdottern berättade om deras båtliv. Förra året köpte de en båt som de är på ofta.  Jag har alltid trott att dottern är med på de där båtturerna men riktigt så var det inte

– Jag följer INTE med när de åker iväg och sover över på båten, jag har aldrig sovit i båten.  Bästa tillfällena att vara på båten är när jag och pappa åker själva. När mamma är med så är det sånt tjat, stress och att man är i vägen hela tiden. 

När hon berättade detta så härmade hon sin mamma hur hon stressar runt, att dottern skall flytta på sig hela tiden för att hon är i vägen.  Hur syster min även skäller på sin sambo högt och tydligt när han skall lägga till, att det tar för lång tid.

– Mamma är så rädd att hon skall ramla i, det blir ju pinsamt .- men jag måste säga att det är mer pinsamt hur hon håller på och gormar på båten.  Nej det bästa är när jag och pappa åker själva, det är lugnt och skönt och bara njutbart.

Det som var så roligt var just att hon härmade sin mamma så väl, men inte med elakhet utan mer med humor. Vi garvade som attan eftersom jag vet hur min syster är.. En bestämd kvinna.

Denna sommar skall syster min ha semester i 5 veckor i sträck och det vette fasiken hur det kommer gå… skall bli intressant och följa hennes ”jag är lyckligast i världen-inlägg” 

Hursomhelst så hade vi en trevlig eftermiddag jag och min systerdotter… nu har Junior åkt dit för att umgås med henne hos mormor.  Han försökte övertala kusinen sin att de kunde hänga inne i stan ikväll.. Mormor sa tydligt NEJ till det… haha*  Jag sa till systerdottern att nästa sommar är hon ju 18 år och då kan hon komma och bo hos oss istället och umgås med Junior på fler ställen än hos mormor. 🙂

Kommentera

