Himmelen på jorden.

Igår hamnade jag på det absolut vackraste stället jag sett här på västkusten. Jag hade hört talas om detta ställe pga att de har ”barnförbjudet” vilket jag kan tycka är underbar. Ibland. Att det faktiskt kan välja ett tillfälle när man kan gå in på ett ställe för Lugn & Ro.  Stället jag Överraskade Jazz med att ta var Hotel & Restaurang Dorsia.  Har ni aldrig varit där – gå dit för bövelen.

I foajén möttes vi av en kvinna som ledde oss upp till takterrassen efter att jag sa att vi var intresserad av en drink. Hon följer oss upp hela vägen o ger oss drinkmenyn och hällde upp lite vatten till oss medans vi kollade vad vi ville ha.

Såg flertalet par där som satt med champagne o ostron. Är man sån som gillar det så skall man nog välja detta ställe…. men som sagt, det fanns ju annat med på menyn på detta magiska ställe.  En oas i öknen, en himmel på jorden…. osv osv… Märks det att jag gillade detta ställe? ☺

Det var inte överhopat av folk, många par som uppskattade lugnet där. Serveringspersonal som var uppmärksamma o vackra. Välklädda sådana med.  Såg fler gäster som kom med jeansshorts i sandaler så alla var välkomna… ja förutom barn då.  ☺

image

image

image

image

image

image

3 thoughts on “Himmelen på jorden.

Kommentera

