Från grinig kärring till glad tjej

Igår fick jag mig ett litet psykbryt på min käre sambo. Att han hade velat fram och tillbaka med nytt jobb eller ej gjorde till slut att hela min planering med semestern gick i stöpet. Okey, jag hade en liten ond aning att nåt sånt skulle ske men blev ändå förbannad när det skedde.  Han har vetat sedan mars vilka semesterveckor jag har, trots nytt jobb i görningen och allt.  Han visste att en av dessa veckor (31)var viktigast med tanke på att jag skulle äntligen få till en tripp uppåt landet till min släkt främst som aldrig träffat honom. Speciellt då min älskade morbror som jag hela tiden haft känn på att de skulle komma sjukt bra överens.

Igår fick jag veta att han kommer vara utomlands vecka 31 och 32 och den enda veckan som han får semester med mig är vecka 33. Han fick även semester nästa vecka (när jag fortfarande jobbar) Jag blev JÄTTEBESVIKEN då jag sagt typ hela året att DETTA år vill jag verkligen hitta på nåt, att jag VÄGRAR bli sittandes här hemma som vi gjorde förra året (har jag för mig att vi gjorde i alla fall)

Jag bestämde mig på stående fot att själv åka upp dit, ringde min spanska barndomsväninna och hade sådan tur att hennes man är i Tunisien för att träffa sin släkt så hon är ensam hemma nästa fredag. Sagt o gjort, vi bestämde att jag åker upp till Västmanländska skogarna så fort min semester börjar nästa fredag. Slutar ju eg. kl 14 men skall försöka komma iväg redan vid lunch.  En fredag och lördag ihop med henne innan hennes man kommer hem, bestående av vin, skratt och massa minnen står på menyn.

Ringde min älskade morbror för att tala om den tråkiga nyheten men att jag kommer själv någongång under vecka 31 till honom. 2 av mina kusiner är hemma och har semester den veckan som jag kan väldgästa. Ringde sedan min syster som bor i Uppsala och berättade och hennes svar blev ”då kommer du hit till mig några dagar, vi har gästrummet som du kan bo i så kan vi dricka vin och tjöta, eller åka båt om det är fint väder”. Jag tackade ja på stående fot då detta varit något som jag funderat på många gånger de sista åren. Jag har ju inte varit hemma hos henne sedan Junior var typ 2 år.  (Han fyllde 19 sist)

Sen ringde jag min barndomsvän som bor i ”Gurkstan” och pejlade läget, hon och hennes gubbe är på motorcykelsemester denna och nästa veckan men är hemma vecka 31. Bingo.  Även den är fixad alltså.  Tänkte få till o träffa Sol och Vikingen när jag väl är där med.  Det var för många år sedan nu.

Så nu har jag gått från Grining kärring till glad tjej igen.. Ser fram emot min semester.. Tar bilen upp så blir jag inte så låst då jag inte har en tid att hålla. Jazz kommer ju inte hem på 2 veckor och Junior jobbar ju hela sommaren.

Denna sommar skall väl bli nåt bra av den med.

2 thoughts on “Från grinig kärring till glad tjej

  1. Bra gjort! Hände mig en gång kring sommartid med min före detta, då frågade jag istället en ny väninna om hon inte ville resa iväg med mig. Så vi for till Paris och det var en underbar resa 🙂 Hoppas att du får en riktigt härlig semester!

Kommentera

