Wow. Vilken fredag.

I torsdags hade jag stora problem med en lins som kom fel redan när jag satte in den.  Rent av grävde i ögat för att få fram den men icke.  Fick ta på mig glasögonen o åka till jobbet med tanken att den lär ju komma fram någongång.  Men hela dagen gick o jag fick med ett ständigt skavande o det tog både på kropp o själ om man säger så.  Fortsatte o försöka få ut den men den satt fasiken fast ”någonstans” i ögat. Det är svårt att veta exakt vart den sitter fast.  Gick o lade mig och tänkte att det kanske skulle funka ändå.  Precis när jag stängde ögat funkade det, men försök att inte röra ögongloben. Grattis säger jag bara.  Det är omöjligt. Var 5 sekund typ fick jag blinka lite för att få bort skavandet.

04.15 känner jag att linsen kommit till ögonvrån o vips är den ute.  Sooooooova

Så igår fredag såg det ut så här. 

image

Allt grävande i ögat tog ut sin rätt. 

Jag jobbade till 1330 o åkte hem till Jazz som hade städat,vi satte oss ute o jag kände mig helt Slut.  Ögonproblemet tillsammans med fredag o en vecka kvar till semester gjorde mig helt färdig.  Sagt o gjort så lade jag mig o vila på eftermiddagen.  Jazz fixade maten som jag njöt av med ett glas vin. Jo tjena liksom. Behövde vila ännu mer efter det.  Sov till 21 då jag gick upp för att kolla på Tyst Vittne på tv……. för att sedan gå o lägga mig igen. 

Vilken fredag. 

Idag lördag var jag uppe 0700 dock o känner mig bättre men fortfarande öm i ögat. Blir en vända till apoteket för att se om jag kan hitta nån salva för ögat.

Ännu en gång så börjar jag fundera på ögonoperation på allvar.  Är så sjukt trött på både linser o glasögon.

Kommentera

