Årets Göteborgskalas

Detta år har jag inte varit ner alls för njuta av den händelsen som är varje år. Jag brukar i stort sett bara gå ner om det är något bra jag vill titta/lyssna på.. Detta år var det faktiskt inte så mycket som lockade mig.  Igår var det dock dax, Stefan Andersson ställde sig på scenen kl 20 igår och det var riktigt bra.

image

image

Men innan vi kom ner på stan så gjorde vi om planen från att äta på kalaset istället springa in på en restaurang för att undkomma regnet som verkligen stod son spön i backen. Vi testade det nya stället Bellora.  GUD  vilken god mat de hade.  Efter det sprang vi över till Flying scotchman där sedan TaP dök upp för att tillbringa kvällen med oss.

Oturligt nog så valde ju regnet att komma denna kväll men vi klarade oss precis under 20-21.30 som han spelade

Efter det gick vi förbi Gustav Adolfs plats så Darlingen min fick äta lite mer.  Själv var jag bara sugen på öl så efter detta fortsatte vi till Dubliner där vi mötte upp ungdomsvännen som hade åkt ner för att hälsa på en annan kompis. 

Vi sa Hejdå till Ungdomsvännen och hans kompis och fortsatte sedan till Grindstugan då regnet verkade hålla sig borta plus att en av våra kompisar var där med sin tjej men snacka om att man blev förvånad när man kom dit, det var KNÖKFULLT.  Vi hittade dem o där satt vi en stund innan vi gick vidare till John Scott/Palace där ytterligare några vänner dök upp.

Lite full i skratt blev jag med tanke på att jag hade sagt till TaP att vi inte skulle vara ute hela kvällen.  Jo tjena liksom,

vi var hemma igen vid halv 3 tror jag. 🙂

Men nu skall jag ta tag i min sista dag för imorgon smäller det. Nytt jobb.

One thought on “Årets Göteborgskalas

Kommentera

