Helt off.

Några kanske funderar på vad jag tagit vägen.  Jag lever mitt liv utanför. Helt off.  På fler sätt. Så att säga. 

4 veckor har jag nu jobbat på det nya jobbet o  jag har aldrig varit så trött som jag är just nu. I 4 veckor har jag jobbat ARSLET av mig. Helt sjukt. 8 till 17 o sen raka vägen hem till soffan o dött. Legat där tills det är dags o sova för att sen gå upp dagen efter o jobba lika galet mycket som dagen innan.

Jag har ju varit ny på jobbet 3 höstar på raken nu o har väntat mig att vara trött. Men då mer trött i huvudet av allt korvstoppande men det har varit mer att jag är mer trött kroppsligt istället för i huvudet. 

Jag har jobbat så hårt att jag krävt att få ett möte imorgon med min chef. Måste få henne att fatta att detta är ohållbart. Att jag är van att jobba hårt är en sak. Men att lägga all denna ansvar på mig trots att jag bara varit där i 4 veckor. I fredags var jag gråtfärdig och så nära att resa mig från mitt skrivbord och åka hem.  Istället för lunchen så tog jag en promenad.  För hade jag stannat där så hade jag bett någon fara åt helsike.

Jag har varit så sjukt trött att jag inte ens orkat kolla på varken mina serier eller filmer på nätet. Har knappt varit på Insta, knappt varit på Facebook heller. Mina kvällar har bestått av tv-tittande och spelar Candy. NÄSTAN så jag blivit spelgalen.

Jag är fortfarande säker på att jag tog rätt beslut med att ta detta jobb. Men måste sätta ner foten.  Så jag har jobbat dessa veckor är inte vad jag skrev på. Så att säga. 

Nej. Nu en dusch o sen natta. 

5 thoughts on “Helt off.

  1. Att det var det nya jobbet förstod jag (därför lite låg profil från mej, för jag har undrat) men inte att det skulle vara såhär. Dumpar de över mer saker på dej, eller ska det alltid vara såhär? Att inte ens göra det man tycker är roligt på fritiden tyder på något som är ohållbart. Då går det överstyr. Hoppas och håller tummarna för ett bra möte med chefen! Puss och kram!

  2. Bra att du sätter ner foten..man måste ju orka att leva oxå inte bara jobba även om man tycker om sitt jobb så måste det finnas gränser.
    Styrkekram till dig från mig!

  3. Oj… nu gäller det att du säger ifrån och att de lyssnar. Om man inte mår bra och hinner ta hand om sig själv (tex ha tid till det man tycker om på sin fritid) då varken kan eller orkar man göra ett bra jobb. Balans i livet. Det viktigaste är att ta hand om sig själv.

  4. Det låter som om företaget har en viss… ska vi kalla det utvecklingspotential? för att vara snälla. Eller, med andra ord, det företagets personalpolitik suuuger. Jag tycker du gör helt rätt som lyfter det med din chef men om det ”bara” är en mellanchef så är risken väldigt stor att inget händer.
    På vissa fack har de extra stöd och hjälp till chefer såsom t ex coachning. Ok, det tar tid och ork men om du vill så kan det vara värt att testa det.

Kommentera

