Blodröd

Imorse inatt var jag ute och tittade på månen. Gudarna skall veta att det inte var något jag ställde klockan för utan det var dags att köra Jazz tlll centralen så han skulle kunna åka till jobbet.

Min vy uppe mot himlen var alltså detta. 

image
Nog för att det var lite annorlunda att se månen röd, men jag trodde alt att det var något mer spektakulärt än det jag fick se.  Den skulle framförallt vara större än vanligt och det vette fan för förstås.

Helgen blev mycket bra,  tog på krafterna ordenligt men så himla bra.  Orup var grym och vi gick därifrån med ett leende på läpparna både jag och Jazz.  Men vi kom fram till att nästa gång så äter vi någon annanstans innan.  Deras mat är ju inte så man jublar precis.

Något mer som jag gjorde under helgen var att köpa mig en ny dator.  Så nu jäklar skall jag se till och börja titta på mer filmer och serier på datorn. Nu har jag mest suttit och försökt vänja mig med Windows 10 och framför allt Microsoft Edge. Första tanken var att NEEEEEJ jag behåller min Chrome.. men va fasiken, man skall ju inte vara rädd för förändring. 🙂

Vi shoppade verkligen loss jag och Jazz, han köpte sig en skinnjacka och lite annat jox,  själv skulle jag ju bara köåa datorn men jo tjena liksom.   Det följde med en ny jacka till mig med.  Den satt som gjuten på mig plus att jag verkligen behöver en,  jag äger ju igen ”finare” jacka.  Blev så nöjd. 🙂

Joy

En riktig bra helg blev det igen –  med det vädret som vi fick så var nog alla nöjda?

2 thoughts on “Blodröd

  1. Hur är Windows 10 … har fortfarande inte
    installerat det. Hört både bra och dåligt, så jag vet inte …
    Du påminde mig också om jacka/kapp-köp … :-O

Kommentera

