Tålamod?

Tålamod är inget jag har mycket av. det framkom förra helgen när jag slog till och köpte en ny kaffemaskin.  En dyr rackare men ack sådant bra inköp. 

image

Helgen innan pratade vi om att istället för julklappar till varandra så skulle vi köpa en present till oss båda, en kaffemaskin.  Då vi var på Elgiganten eftersom jag köpte en ny dator där den helgen så kollade vi på vilka maskiner som fanns.  Vi kom fram till att det skulle bli en som både maler, gör gott kaffe och kan göra cappuchino.   I veckan därefter så såg jag ett reablad där de faktiskt reade ut en – den hade kostat 8000 o det var halva priset.. så i helgen slog jag till… o vi äger nu en kaffemaskin som gör min cappuchino som jag är nöjd med.

Jag har ju varit till optikern igen för att införskaffa ny sort av linser, mina som jag har idag är ju billiga men de går så lätt sönder så det blir dyrt i längden plus att det har blivit vanligt att linsen ”vandrar iväg”…… sånt har aldrig hänt förut men med de jag har idag så känns det som de ibland kan fastna bakom ögonen…. på nåt konstigt sätt.

Nya linser fanns alltså och hämtas upp hos optikern idag då, jag har ju så dålig syn att det är beställningsvara så jag har fått vänta några veckor.  Men linser för 6 månader… 1200 pix… mot typ 400 med de som jag haft innan.

Nu kommer jag ju köpa dessa på nätet sen så det blir ju inte lika dyrt.  Det är ju skillnad på att köpa kontaktlinser på webben och vanlig optiker….. ännu en gång funderar man på om man skall spara ihop och operera ögonen… jaja.. vi får se… 🙂

image
J
obber har fortsatt stressigt… vissa dagar är det lugnare… då inte LUGNT men bättre än andra dagar… igår hade vi en sådan sjuk dag…. jag var på jobbet en halvtimme innan jobbet, satt på lunchen och jobbade. Satt alltså på min stol från 07:30 till 17:00 i sträck…. och detta trots att man inte får övertid/komp för detta..  man får bara det om man blir typ ”beordrad” … men det var så sjukt jobbigt att jag var tvungen för att få tid över när telefonen inte ringde.

Imorse var vi på jobbet 7 för vi hade avdelningsmöte.. (som vi får komp för dock) och då pratade vi om detta… om hur jäkla stressigt det är ofta.  Som tur är så är det inte bara jag som tycker det är jobbigt.. igår upplevde ALLA att det var helt galet.  Skönt är dock att det är så högt i tak.. att man ”får” gnälla… huvudsaken man gnäller konstruktivt så att säga.

Jag tror fortfarande att det kommer bli bra detta… men har bestämt mig för att INTE stressa såsom häromdagen.. då får helt enkelt saker bli lidande… man måste ju det för att få ledningen att fatta att vi behöver mer folk…  att det är ohållbart att ha det så här i längden.  Jag sa till chefen att jag har inga problem med att det är mycket att göra, men det måste finnas tid för återhämtning mellan varven.. den delen är obefintlig.

Det som är kul dock, är mitt gamla jobbargäng som bokat upp en kväll för att vi skall träffas på kvällstid… och alla de 6 (och jag) kommer… detta för de tycker att jag är för ”upptagen” att jag aldrig har tid för dem,   en mening här och där bara för att sedan bli dissade av mig.. så tycker de att det är dags att träffas någonstans där inte jobbet drar på det sättet… DET är kul.. det är kul att man är så pass uppskattad att de tar till allt för att få tid med mig.

Sånt värmer.  🙂

Annars är jag lika trött och seg som vanligt.. håller mig till tv, den nya datorn och sedan inget mer… försöker sysselsätta mig på helgerna med Jazz… hemma i veckorna så händer inte mycket annars.

One thought on “Tålamod?

Kommentera

