Så sjukt nöjd

Denna helg har vi bara varit hemma och fixat och donat med hemmet. Vi börjar få ordning med källaren där vi har sovrummen och badummet… O den konstiga hallen som har känts som något annat än just en hall

När vi igårkväll hade städat ordentigt och slängt på de nyinförskaffade mattorna så var jag så sjukt nöjd.  Var tungen att leta rätt på gamla bilder från hur det såg ut en gång i tden, när jag och Junior flyttade in. Då när han fick sovrummet och jag sov bakom ”tygväggen”  Min darling har sedan han flyttat hit byggt upp en vägg och satt in en dörr.  Den dorren var ju en utmaning bara den. Vi ville ha en smal sådan pga det är så litet ”rum” plus att det är väldigt lågt i tak plus att det fanns rör precis där dörren fick vara.

Men visst har det hänt en del??  🙂

Före:

image

image

2012-08-29 21.09.52 2012-08-29-21-09-35

Efter:: 

image

Golvet vid spiraltrappan var typ betong – vit sådan som var omöjlig att städa så vi lade in typ ”altanmatta”… Precis samma som jag köpte till vår inglasade balkong… Funkade finfint.  Blev lite mer ombonat då.
Jag är fortfarande så nöjd över min egenfixade möbel för ytterkläderna.  Så rätt så rätt.På hyllan under trappen skall jag sy något skynke att hänga för, det har blivit vår ”väskhylla”… eller JUNIORS väskhylla kanske man skall säga.  🙂

image

Då vårt hem saknar en sak – förvaring – så måste man hitta nya vägar att gå…. Så jag skaffade mitt skoskåp för ett par veckor sen,  det är ju lite annorlunda nu när Junior bor här hemma på heltid plus att man skall dela utrymmet även med Jazz… SÅ man får ta till alla möjligheter an kan hitta.  (Dammsugaren däremot har inte fått ett eget ställe…. Ännu.. haha*)

image

Den lilla byrån köpte jag ju på typ Myrorna för ett par hundringar och målade om den nu i somras.  Mer förvaring förstås.. 🙂 Något som fortfarande är en bristvara är ljuskällor så nästa inköp blir sådan ” ljusbollar” att hänga i hörnet vid elementet.   Och elementet får bytas ut mot något snyggare framöver,  men nu handlar det bara om värme.. Med tanke på att vintern kommer med stormsteg.  På tal om ljuskällor  – Min byrå har jag satt typ ledstripe under kanten som lyser typ jämt.  Med tanke på källare så behövs det.  Kolsvart är ett ord som funkar. Lampan som står under spiraltrappan står även den och lyser precis hela tiden.

image
Sen har vi den berömda väggen –   Det är bara jag som skall måla lite här och där   Men är så förbannat nöjd.  Jag har en hall som inte är invaderad av Juniors saker,  Junior har en egen dörr att stänga plus att vi alla tre får egen privacy .. Det var nödvändigt om man säger så.

Så…. Nu skall jag låta Jazz vila lite… haha.. behöver ju inte slita ut honom direkt.. Men å andra sidan så sliter jag med.  🙂

One thought on “Så sjukt nöjd

  1. Jag gillar när du visar inredningsbilder. Vilken förbättring det blivit. Och du är så bra på att återanvända och måla.

    Hur går det förresten med handen/handleden? Helt återställd?

Kommentera

