Nedåt

Hade en liten annorlunda händelse på jobbet förra veckan. Nytt jobb innebär ju ny ‘skämskudde” när det gäller Kronos beblandning med ekonomiavdelning. Fram till nu har det helt plötsligt börjat dragits från min lön.  Här däremot fick jag ett mail från personalchefen för någon vecka sedan att hon skickat in info till dem om mig.  Ge mig lite tid att ordna upp ev. problem. Första tanken var att det var pinsamt.  Några dagar senare får jag ett mail att hon fått pappren på hur mycket de skall ta från min lön.  O att hon gärna skulle vilja snacka några minuter med mig.  Skulle jag kunna komma upp till henne. Okey… ta tjuren vid hornen och gå upp. 

Kändes jobbigt men när jag går ut därifrån så gör jag det med ett varmt hjärta. Anledningen till mötet var först en rutin de har.  Att bara fråga hur man mår.   Om hur man hanterar jobbet, om man tlll exempel tappar arbetsgnistan… sa till henne att det behövde de inte oroa sig för… kunde de hjälpa till på nåt sätt…. vad skulle de göra liksom?  Jag tackade så mycket för hjälpen men att jag klarar mig, men att jag är tacksam för frågan.  Kontentan blev att hon informerade vilka som skulle veta detta, att de har tystnadsplikt o att jag kunde vara lugn.  Det handlade om hon, tjejen som jobbar på ekonomi som fixar inbetalningar till krono.  O min chef. 

Jag sa i alla fall till henne igen att jag var tacksam för hennes sätt.  Men att jag klarar av detta plus att det faktiskt går åt rätt håll. …..  vilket det gör. O med tanke på hur mycket de drar varje månad från o med denna månad så…. det är lång tid kvar men man ser  att det går åt rätt håll.  Jag skall fortsätta att betala vid sidan om dessutom.  Jag VILL verkligen bli av med detta nu.

image

Jag skall ju vara ledig torsdag, fredag en helg i december o då jag inte har en semesterdag, ingen komp plus att man helst inte jobbar över här så blir det ju lite knepigt att få det att gå ihop. Frågade chefen om det fanns möjlighet att försöka jobba in dessa istället för att ligga på minus. Mitt vanliga jobb funkade inte men jag fick chans att jobba på den andra avdelningen i mitt team. Som i stort sett består att vara upplockade innan arbetstid, innan massa kunder dyker upp… det positiva är att det är ett mycket bra sätt att få koll på allt som vi faktiskt säljer. Plus att man blir mer hemmatam när det gäller lagret dessutom.

Så 16 timmar skall jobbas in nu…. med start imorgon bitti. 1 timme innan arbetet passar bra, chefen sa att jag kunde köra efter arbetstid om jag ville men jag tycker morgonen passar väldigt bra

Det bästa blir att jag och den tjejen som jag kommer bäst överens med skall jobba med detta imorgon.

Den fanatiska stressen som var innan har börjat avta. Visst mycket stress men ingen sån galen sådan. Många av våra återförsäljare börjar känna igen mig. Jag har några stycken som börjar ringa bara mig. ☺

Det känns riktigt bra. Börjar komma in i gänget ordentligt. Jag fortsätter få massa ros över mitt sätt. Får mycket Credit för att jag lyfter fram sånt som de andra kanske har blivit blinda för. Min vilja att verkligen känna alla avdelningar. Gillar ställen där man jobbar åt samma håll.

Känns helt rätt detta.

Kommentera

