#nyttjobb

Nej – Jag skall inte byta jobb igen… men min Darling… Idag har han sagt upp sig från sitt jobb… för igår så ringde ett företag och erbjöd honom ett jobb…. han nappade på det.. efter att vi faktiskt pratade om detta i helgen. För även om det är i samma branch så är det natt och dag… För istället för att han är borta så mycket har han nu fått ett jobb där han får komma hem varje kväll. Hans tid ute på vägarna är över…..

Det är lite blandade känslor för även om jag tycker det är skönt att få ha honom hemma lite mer så är jag samtidigt lite nervös hur det skall bli.. Kommer vi fixa det tro?   Vi som är så vana med att träffas så sällan…  och pallar han att VARA hemma så mycket… Han har nästan aldrig jobbat på det sättet… Han har alltid varit resande i sitt jobb.

Vi snackade om detta i helgen.. vi var rörande överens om att vi inte får glömma att vara tydliga med hur vi mår och hur vi upplever det.  Jag har det sista känt att även om vi båda är lite av ensamvargar så får är jag det lite mer än han… Jag behöver verkligen min ensamhet på fritiden… bland annat då. Detta då jag har ett så socialt jobb medans Jazz har ett lugnare jobb än mig vilket oroar mig.. att han skall stressa mig med sitt sociala jag på vår fritid.. 🙂

Det kommer gå alldeles suveränt..om man bara ser till att prata.

2 thoughts on “#nyttjobb

Kommentera

