Att känna att det börjat vända

Jag har börjat känna den sista tiden att det börjat vända, den olustiga känslan som krupit under huden sedan i våras. Den känslan som gjort att all ork gått till jobb för att sedan vara död resten av tiden och spenderat den på soffan.

Jag har börjat kunna sova hela natten genom efter att under denna tid vaknat varje natt för att vara vaken i 3-4 timmar.

Jag har ork när jag kommer hem från jobbet och kan hantera mina ”sysslor” istället för att vara tvungen och lägga mig och vila.

Jag har börjat kollat mer på mina serier och filmer efter att i flera månader inte orkat titta på något, förutom vanlig hederlig tv.

Jag har energi att ringa familj och vänner på kvällstid istället för att dra mig undan och tänka ”en annan dag”

Jag har inte tänkt på hur det smygit sig på,  att energin börjat öka men kom på det ikväll när jag satt där och skrattade med nygamla kollegorna.  Hur jag VERKLIGEN kände just Glädjen och inte en känsla av hur jag skulle lyckas ta mig därifrån utan att väcka uppmärksamhet.

När man omges av människor som verkligen tycker om en, människor som jobbat så hårt för att få mig till det Företaget kan man ju inte annat än känna glädje och tacksamhet.

Förutom jobb pratade vi ju även om andra saker som har värde, till exempel Junior.  För Junior är en sån person som alla mina nygamla kollegor träffat då han var med mig dit lite då och då.  Sen var ju han och praoade hos oss för några år sen då en av mina favoritkollegor tog hand om honom på sin avdelning. Än idag så öser han med positiva saker om hur duktig Junior är.  Häromdagen satte jag ut en bild på Junior på FB då jag fick ett litet sentimenalt utbrott… haha*  Detta kort tog jag på honom för att han skall använda i sitt CV, så på med skjorta och kamma till sig.  Kortet blev riktigt bra… jag har en stilig son.. o det säger jag inte bara för jag är partisk… haha..  Så gilla och kommentarer östes in på hans kort.. och favvokollegan  skrev en kommentar då

  • En av de trevligaste och väluppfostrade ungdomar jag träffat !!!

Det var så roligt att se Juniors reaktion, han började nästan rodna och man såg hur glad han blev över de orden. Nu är den kollegan en person som han respekterar oerhört mycket vilket gör att detta tog ordentligt.

Nu är jag ju partisk förstås… men kollegan pratade även om detta på vår middag.  Men även jag blir ju rörd över hans ord.. men å andra sidan har han ju gjort mig rörd förut… Det är ju den kollegan som levererade kommentaren när jag slutade på vårt gemensamma jobb för nästan 2 ½ år sedan.

Men hursomhelst är jag så glad över att svacka börjat vända…… även om matlusten fortfarande är borta

One thought on “Att känna att det börjat vända

  1. Vad härligt och skönt att komma ur ”svackan”. Matlusten kommer säkert snart igen. Ha en bra Torsdag. ☺

Kommentera

