Tiden går… tick tack

Då var det fredag igen.. Veckan har gått i ett nafs precis som vanligt.  Slutade förra helgen med ett jubilar för min del där Darlingen kom hem med en Present förutom blommorna.. Han hade helt enkelt varit iväg till min Massör och köpt 3 styck Stenmassage —  Blir ju rörd av hans tanke då jag ÄLSKAR den sortens massage ju, vilket han tydligen kommit ihåg..  En bukett med rosor hade han med…. han sa att han hade letat efter Tulpaner eftersom han vet att jag älskar dem.  Men vem är jag att gnälla när han kom hem med blommor?? 🙂

image

Sen började jag veckan med att ligga nedbäddad med 39.2 i feber i ett par dagar… tillsammans med en sjujäkla klåda…. i armhålorna. (!?!?!)  Hydrokortison blev min bästa vän ett par dagar.  På onsdagen var jag dock tillbaka på jobbet igen och sedan har det gått i ett….

image
Mitt förraförrförra… förrförrförra jobb som jag jobbade med i många år så blev det att jag handlade sjukt mycket av böcker. som var en del av det som vi sålde.. som vi fick köpa med väldigt bra priser var att jag handade sjukt mycket sånt, speciellt i början.  Företaget jag jobbar för nu så är ju vinklat lite annorlunda (även om många av våra kunder är med oss där med) men något som jag bara ”Ska haaaaaaaa” var den nyinköpta adventsljusstaken.. som heter ”Ulrik”.. haha.. hur gulligt är inte det? Idag gick även en väggprydnad följa hem som iofs är hos oss pga all julmateriel vi har men då det är ett hjärta så är det ju inte så ”jul-jul” som kan få sitta uppe lite mer… Sen den lilla granen i form av massa ljus som skall stå i min hall….   KOmmer bli så bra.

image
Jobbat sjukt mycket idag och kände mig helt slut, en flaska vin skall öppnas var min tanke ens innan jag stämplat ut från datorn på jobbet, förbi systemet och inhandlade lite… då ringde Junior och meddelade att han inte skulle vara hemma, han var på väg till sin klubb för att utbilda sig till poängdomare.. och imorgon skall de åka iväg till en tävling, det stället han anser sig gilla bäst av sina tävlingsställen… Han har ju själv kommit från träningen lite och därför så tycker jag att det var sjukt kul att han nappar.. det kanske gör att han tar upp det igen.. Han gillar ju det.. eller.. nej han älskar det… men lat.. satans unge.. Han har ju stora anlag för att gå LÅNGT i sporten bara han lade ner lite tid.   Detta kan ju vara ett steg i rätt riktning.  Jag ringde upp Darlingen sen för att se om vin kunde funka.. det visade sig att han var långt hemifrån och skulle inte hinna hem i tid.. trodde på att han skulle komma hem imorgon… Så det blev en kväll helt allena .. O min kvällsmiddag blev detta:

image

Så nu sitter jag här och kollar på Idol o är inne på mitt andra glas vin, kaffet är uppdrucket men chokladen är fortfarande o-äten…… Nu är det ju bara 2 veckor kvar innan vi sätter oss på tåget för att ta oss till Sthlm för att gå på Idolfinalen.. Jazz favorit är Simon och visst sjutton är han grym… tror helt klart att han är en av dem som går till final… Själv hade jag Amanda som favvo.. hon är också grym… men så dök ju Martin upp… o jag är såld….  Han har en sångröst som man DÖR för.. går rätt in i hjärtat… Håller på honom.. så jag hoppas det blir mellan Simon och Martin.. Men den som lever får se.

Förra helgen så satt Darlingen igen och tisslade och tasslade.. o så säger han att han har bokat in 15 januari….  till detta:

made_in_china_bildspel2

Stefan Andersson…. LÄNGTAR

One thought on “Tiden går… tick tack

Kommentera

