Söndag – på jakt på Julkänsla

Vi startade dagen med en brunch.. på ett ställe som vi ätit förut och var väldigt nöjda med. Dock inte denna gång men det får räcka med det. Planen att sitta flera timmar för att sedan gå på Liseberg fick en justering.

image

Tog en vända på NK för att försöka hitta julstämningen.  Men inte ens de lyckades med det.  Men insåg att jag Inte bara gillar Michael Kors.  Jag ÄLSKAR honom.

image

Ett par ställen till för att försöka hitta min nyårsblåsa. Gick sådär. Den lilla svarta som jag har hängande i garderoben användes sista gången. … Förra nyår.  Då vi firande med dem som vi skall fira denna nyår med. 

När jag kom hem testade jag en kjol jag har som jag typ aldrig använt för den suttit åt så förbaskat. Den satt perfekt nu. Så det blir nog den.  Får väl bara gilla läget när det gäller strumpbyxor bara. ☺  För nån månad sedan köpte jag en top, en grön sådan. Med spets… o jag älskar den gröna färgen. Den gröna färgen som dykt upp de sista månaderna.  Det är min färg det. Jojo. Tänkte att det nog kan bli en bra nyåtsstass. 

Men innan vi åkte hemåt så gick vi in på Liseberg.  Den traditionella Souvas  med varm svartvinbärssaft åtnjöts. Bestämde mig för att detta måste jag testa hemma någongång med.  Renskav finns ju fryst –  pitabröd, , dressing, vitkål o Rårörda lingon finns ju överallt.

Väl hemma sedan hade man tankat på lite Julkänsla.    2 arbetsdagar kvar innan julledigt några dagar. Tog ledigt den 23e för att fixa det sista innan julfirandet. 

image

One thought on “Söndag – på jakt på Julkänsla

  1. Om jag jag ska vara ärlig så hoppas jag på julledigt i minst 6 månader … men det blir i verkligheten 3-4 dagar! Gaahhhh!

Kommentera

