Ingen återvändo.

image

Vi bestämde ikväll att vi skall ta till oss utmaningen 100 dagar utan onödigt socker.  Tycker det är en bra formulering till exempel, för jag hade inte lyckats mer totalt utan. Inte Darlingen heller iofs.

Sen jag hamnade i min konstiga ”kärringålder” så har jag ju mycket väl känt att min aptit åkt ner i skorna, kilorna har försvunnit men det sista så har jag hamnat i nån ”svältmood”…. förutom godis o annat skräp.  Det minsann blir jag inte ”äckligt mätt” på.  Så nu finns det ingen återvändo. Darlingen o jag har satt upp våra ”regler”  Bort med godis, kakor, läsk, glass o oboy o sånt. .. samtidigt kolla lite extra på maten vi stoppar i oss. Vi skall inte gå all in för då är risken att vi inte håller ur.  Det skall vara hanterbart o vi gillar ju att gå ut o äta. Skall man vara då sjukt petig så får vi hålla oss hemma dessa månader o så är inte tanken.  Vi har ju lite happenings framöver där maten serveras… så att säga. 

Vi skall ta tag i motion samtidigt . Förr var vi ju duktiga på promenader som vi måste ta tag i det igen. Vi har blivit soffpotatisar helt enkelt.

Kommentera

