Första dagen.

image

Efter en tuff kväll/natt så har vi idag pratat. O pratat och pratat.  Ännu en gång har vi försökt hitta en lösning på ekorrhjulet vi hamnat i. Långt från klara o vette sjutton om det kommer hjälpa.  Men att vi både är villiga att jobba på det räcker bra.. för denna gång i alla fall.

Överenskommelsen just nu är att vi MÅSTE prata mer med varandra. Vi har bestämt att vår utmaning med sockret kommer bli en bas i att låta dessa 100 dagar även blir VÅR utmaning.  Vi har bestämt om olika punkter, börja med våra promenader igen. Vi pratade ju mycket på den tiden.  Vi skall ju börja laga mer mat och därmed lägga tid på matlagning tillsammans och samtidigt lägga tid på varandra

Sen har jag lagt till en punkt som han lite fnös åt.. Vad är syftet liksom.  Men jag har en djupare syfte där.

Varje kväll kommer jag be honom specificera 3 saker som är positiva med dagen. O 1 sak som varit negativ.   Detta för att få honom att inse att han har det bra. Att hans jobb inte bara är det som är dålig. 

Han gnäller mycket om sitt jobb o jag trodde det handlade om det gamla stället men tyvärr har det fortsatt  där han är nu.  Vet inte varför han gör så.  Så jag vill få honom att tvingas att se det som är positivt i sitt liv, sitt arbetsliv.

Mina 3 positiva saker denna dag.

– att vi kommit överens över en plan. En delplan

– att första dagen på 100dagars utmaningen gått bra

– att Junior är hemma igen efter att han varit borta  i drygt en vecka.

Denn negativa delen är att jag trots vårt samtal ändå känner mig skeptisk för varför skulle han denna gång ta mig på allvar?

7 thoughts on “Första dagen.

  1. Jag tror det där med tre positiva saker är bra. Det är nog något alla skulle behöva göra. Man fokuserar oftast på det som har varit dåligt under dagen, för det kommer man ihåg mest. Jag såg en länk på fb igår (från tips och trix wordpress.com ) där man varje gång man tyckte något med dagen varit bra, något roligt hade hänt, komplimang m.m skulle man lägga ner en lapp i en burk. Spara och ta fram när det passade. Kram!

  2. Att båda är villiga att tillsammans jobba på förhållandet tror jag är så långt man kan komma.
    Eftersom både människor och relationer förändras – om de är levande.

Kommentera

