Dag 2

Vi gjorde som vi hade sagt. En tur runt Härlanda Tjärn blev det. Med tanke på min brutna tå så var det en långsam promenad i blåsten. Tacka gudarna att jag inte glömde mössa för det var fan vad det blåste o bet.

image

Som sagt. … gick ju inte fort. Kunde ha gått lite fortare om jag inte hade slagit i tån i en sko innan vi gick iväg. Jag bara skrek rätt ut. Väckte junior o allt. Men satan i gatan vad ont det gjorde.

Väl hemma bestämde jag mig för att vi skulle se till att börja tömma frysen då den måste frysas av. En hel drös med rabarber som jag frös in i höstas… så ett googlande för att hitta saftrecept utan socker. Rabarbersaft med vattenmelon, citron och honung… lite full i skratt blev man ju när man ser kaoset. Haha.

image

image

Imorse så slår jag i min tå IGEN o nu är tårarna inte långt borta. Varför ser jag mig inte för?

Min lilla tå… snyft.
image

Men Darlingen överraskade med frukost imorse. Bakade Scones. Fy faaaaaan va gott det var. Yummie Yummie.

image

….. o idag är det tänkt att vi skall ta en promenad idag med. .. lördag o söndag är ett måste under frysa 100 dagar. Sen är det ju bra om vi får till på vardagarna med.

Sen skall det fixas mat… Skall göra ett par pajer som är bra att ha med sig på lunchen. Jazz skall fixa någon kycklinggryta a la Asien. Skall bli gott det med.

4 thoughts on “Dag 2

Kommentera

