Det blir inte alltid som man tänkt.

Vi startade dagen med att åka till Linné området för Brunch på ett förvalt ställe. Nu med vår utmaning så hade vi redan bestämt innan vi körde igång att detta inte skall handla om att strypa all införsel av Socker, att slopa all socker utan mer att anpassa oss.  Det är godis, läsk o kakor som är det som först skall bort då vi ansåg att där problemet ligger.  Maten däremot så äter man NÄSTAN som vanligt.  Hemma tänker vi extra mycket för att sen äta lite mer vanligt ute.  Sagt o gjort.  Brunch brukar ju inte vara det mest slanka man kan få i sig men tänker man lite annorlunda även där så funkar det.  Kaffe, jordgubbssmoothie, omelett, fruktsallad, bagel….. o 2 amerikanska pannkakor.  Min fördel är ju att jag inte förstår det där med lönnsirap eller honung på… Yuäck….. proppmätt så det blev att lämna en del av pannkakorna. Kände mig ändå rätt nöjd ändå. Kunde ha gått så mycket sämre.  ☺

O andra sidan sitter jag här halv 5 o inte ett uns hungrig trots att vi åt vid 11 tiden. 

Körde sedan förbi Holmens marknad för att sen hipp som happ  hamnat på Ikea.  Vi skulle ha tag i ett överskåp till kylskåpet.  Förvaring förvaring förvaring är mitt mantra.  ☺

Kom dock hem med en ny lampa, en som Darlingen sett länge nu o sagt att DEN måste vi ha….. sen har han suttit o monterat den. .. Många många bitar.  Nu skall den bara upp med. 

image

Jag köpte tulpaner o en servetthållare. ☺

image

Som sagt.  Vi var där för att köpa ett överskåp…. men kom hem med nya köksbänkar. Haha.

image

De som vi har idag är ju så sjukt tråkiga.  Blääää

image

Iväg o handlade mat sedan. ..köpte med mig lite chiafrön… tänkte jag skulle göra gröt på dem imorgon bitti.  Läste om detta fantastiska lilla frö.  Den är bra för typ allt.

image

……   förutom hosta då… för satan vad det satte igång.  Ont i halsen hade jag sedan innan.  Så halstabletter åkte med i korgen .. sockerfria dock.  ☺  

4 thoughts on “Det blir inte alltid som man tänkt.

  1. Jag har en likadan lampa och funderar varje dag hur jag ska få bort det feta köksdammet på insidan av bitarna. Har ingen lust att plocka isär den igen direkt…

    • Ajajaj… jag får trycka på att det är HAN som köpt lampan o därför får han städa den. ☺ Sen har den fått sitta i vardagsrummet. Hoppas det dröjer innan det feta kommer. ☺

      • Funkar säkert bättre i vardagsrummet. Jag drog i trådarna så att min är stängd – då ser jag det inte 😀

Kommentera

