Planering…. inredning

Jag är en av dem som trots försök på försök inte riktigt får till det,  det vill säga att få till det färgmässigt.  Jag är en sån som är lite mesig när det gäller färger, inte bara på kläder utan även på inredning.  Svart soffa och så mycket vitt som möjligt… you know.

Nu när Jazz lever här med mig har vi fått kompromissa o han är mer för den mörka rustika stilen o är lika mot det vita som jag är mot hans mörka stil.  :-/

Tanken är ju att vi skall måla om och sätta upp en fondvägg. Nu vet jag att han kommer få min önskan om jag verkligen vill ha något.  Men jag velar… eller.. nja…  jag försöker få lite inspiration.   Försöker hitta färgpaletter som jag kan hålla mig vid men har lite svårt att få till det.

Detta pga att jag trillat dit på ”kopparinredningen”…. o jag har svårt att få in den i annan färg än typ vitt, eller svart… och jag vill nog inte ha kopparfärgen som accentfärg.. eller så blir det så….. hmmmm

Jazz köpte ju ny lampa som jag efter ett tag vant mig vid.. rätt cool trots allt.  Den är ju koppar på insidan och värmeljus-setet som han köpte för ett tag sen som jag tycker om så mycket.. O ja… det är han som ”Planterat” den där jäkla koppardetaljen… haha*

Det enda jag vet är att jag älskar min stora tavla som har dessa färger……. den skall få vara som grund.

 

image

image

image

 

……. o den turkosa färgen som jag har går inte riktigt ihop med det hela.

Så det är bara att fortsätta hitta en bra sajt där man hittar bra färgpaletter som ger en inspiration.

3 thoughts on “Planering…. inredning

  1. Nu är ju jag den som älskar att ha vit bakrund, dvs vita väggar och så, så man kan designa allt annat hur man vill. Så jag säger typ: vill du ha tavlan kvar, byt tapet bakom. Puss 😊

    • Tapeten bakom är inte intressant, den kommer antingen bli vit eller en annan fondvägg (för denna är GRÄSLIG) Tavlan skall vara kvar men frågan är fortfarande vilken” accentfärg” jag vill ha som matchar färgerna i tavlan (soffan, bordet och hyllorna går ju i dessa färger) Har googlat nu och med koppar så går tydligen grönt jäkligt bra. Jag älskar ju grönt så,…, sen hörde jag igår på nyhetsmorgon att något som är MEGAINNE nu är kaktusar, ju fler desto bättre. Nu är det väldigt få kaktusar som är snygga men nåt skall man väl fasiken kunna hitta… som matchar mina andra växter.. 🙂

Kommentera

