Dagen då det kändes som förr….

Vi åt frukost innan vi begav oss nedåt landet för att kunna installera oss på SPAhotellet som var inbokat.  Väl där fick vi veta att vårt rum inte var tillgängligt förrän kl 15 så vi slängde in väskorna i bagagerummet o begav oss ut för att kolla läget på den lilla stan. Jag hade redan innan kollat upp hur länge det var ”lördagsöppet” så vi hade gott med tid.  Kolla i affärer o sedan pejla på vilka restauranger det fanns som kunde tänkas locka oss in där på kvällen.   Trots den skofantast jag är o att vi var i skoparadiset så blev det inga inköp. Japp ni har kanske förstått att vi var o Varberg.  Hittade iofs flera dojjor som kunde fått följa med hem men var förnuftig nog. Det var inte på något sätt några unika dojjor utan sådana som jag redan har.

Hittade en rolig liten butik. En secondhand som var meganostalgisk. Jag blev nästan rörd när jag såg detta.

image

Kollade lite till o fick se kaffekoppar som jag var uppvuxen med.  Men våra var röda. ☺

image

Tillbaka till hotellet vid 15 så var ju typ alla där så vi valde en stund i hotellbaren. 

image

Väl installerade sen…. Jojo. .. då gjorde vi det som vi gör allra bäst på hotell.  Sen slappade. ….

image

På vår tidigare problemad i staden så hade vi bestämt oss för att äta på restaurang Grappa.  Säger bara som såhär…. är ni i närheten så ät där för bövelen. Så jäkla God mat, fin miljö o sjukt bra service. Sådär familjär service. 

Trots vår onödiga sockerfria utmaning så valde vi efterrätt  ( vi bestämde ju oss redan innan utmaningen att ibland så får vi lämna det o njuta av sånt o detta var ett sånt tillfälle)  Jag valde 3 chokladtryfflar som var Yummie men Jazz valde Mascarpone Cheesecake som var gudomlig men även helt klart den vackraste desserten jag sett. 

image

Efter Restaurang Grappa tog vi oss tillbaka till hotellet där det blev ett glas rött för Jazz o Cava för mig. 

image

Tack vare FB fick Jazz veta att ett par kompisar var på hotellet som kom förbi hotellbaren o hälsade innan de skulle in o äta på restaurangen. 

Tillbaka på rummet där vi spenderade de sista minuterna i varandras famn innan man somnade

Stället klockan imorse för att äta hotellfrukost o sen checka ut…. för att igen nyttja deras bagagerum då vi hade tid för SPA:ande.

image

Efter massa bubblande o heta källan vistelse.  Grönt te, frukt o tyst samtalade i små mysiga rum så tackade vi för oss o begav oss hemåt.

Hemåt till lugnet….. var så sjukt trött när vi kom hem att vi kröp ner i sängen en stund i varandras armar igen o somnade.

En liten nap innan jag gick upp. … installerade mig i soffhörnet med nya tidningen som kommit o en mugg hett te som jag köpte på SPA’t.  3 lakrits hette det typ. Har verkligen snurrat in mig på det.  Men detta var inte lika gott som det som jag dricker annars.  Men testar man inte så kan man aldrig hitta nåt…

image

Summa summarum av denna helg. Jag känner mig älskad o älskar. En härlig känsla efter en tids jobbiga berg o dalbana. 

One thought on “Dagen då det kändes som förr….

Kommentera

