Slutet

Helgens slit har övergått till veckoslit, men ack sådan skillnad.  Det TAR verkligen på att fixa hemma. 

Efter att Jazz kommit upp igår morse o satte iväg o köpte en hink med spackel så fixade jag fönstren, för under tiden som målade karmarna så kom en del färg på glasen. Vattenlöslig som tur är så en snabb sväng med min fönsterputs. Så snabbt fixat. 

image

Darlingen gjorde ett hästjobb o när det var dags att fixa upp tapeterna så behövde jag inte ens vara med… men tro inte att jag var sysslolös . Återkommer om det.

image

Inte nog med att han fixade väggen… Han fixade mat för dagen. Hade sett ett program på ”Mitt kök” med Paolo Roberto.  Vinkokt högrev o potatismos med Parmesan.  Det sista var inte att leka med.  Jäkla va gott det var. 

image

Sent igårkväll så landade vi o soffan. … där den står på plats.. mot den nya fondväggen. Så jäkla nöjd. 

image

image

Så vad sysslade jag med under tiden som han tapetserade. Då vi redan målat färdigt dagen innan? 

Jo målade ännu mer. Han har ju sagt in en annons på sina ungkarlshyllor men vi lät tv-bänken stå kvar tills vi köper nåt nytt. Nåt vitt.

Tänkte att va fasiken. Vad har vi att förlora förutom färg?  Målade om den helt enkelt.  Gick ju helsmidigt o vips så sparade vi ju de pengarna.

image

Då hans hyllor fått flytta hemifrån och vi ännu inte köpt den hurtsen/skänken som vi skall ha för mer förvaring så tänkte jag även där.. varför inte måla om något som vi redan har men inte använder riktigt.  Detta är en ”sittmöbel” med tillhörande dyna som innan varit svart….. dynan ligger på balkongen o denna lilla möbel blev vit o vi kan ställa högtalaren som inte fått någon egen plats. 

image

(Ursäkta den kassa bilden med vattenpass, ett par gardiner o en sjal som hänger på räcket bakom. Orkade helt enkelt inte resa på mig o flytta på dem. Haha)

Nöjd…. nu skall vi bara få upp lite saker på väggarna. ….  o rensa köket som blivit lite av en förvaringsplats…. Suck.

2 thoughts on “Slutet

Kommentera

