Att spendera dagen i vågrätt läge.

Vaknade igår natt av en jävla smärta. Mensvärk from hell om man säger så.  Borde vara lag på att man inte skall pinas av sånt i min ålder. Va fasiken, förra året vid denna tid började ju min kropp besökas av  ”övergångsålderns gissel”  Det tog ett halvår innan kroppen gick tillbaka till vanligt igen. Mensen är fortfarande sjukt oregelbunden men min kroppstemperatur är mer i fas i alla fall.  Jag var aldrig en sån som led av Mensvärk,  kunde känna av smärta någon gång då och då bara så jag blir mer förvånad över smärtan som hoppade på mig nu. Piller funkade inte utan fick ta till värme för att stilla den. Bättre idag men långt från bra.  Kommer detta fortsätta så får jag kolla upp det.

Så min fredag kommer spenderas här. I min älskade soffa tillsammans med böcker, fjärrkontroll och dator.

image

Måste ju få i mig annat än kaffe så smoothies är alltid bra för min del. Brukar använda frysta jordgubbar, chiafrön  mjölk o lite yoghurt men då jordgubbarna var slut.  Tog ett päron istället och blandade även i lite lakritspulver och vips så hade jag frukost.  Gott. Nja.. den var okey o mätt är jag.  Får komma ihåg att köpa mer frysta bär o slänga in i frysen.

image

I onsdags var jag ju förbi köpcentret o köpte 2 nya böcker varav en av dem var denna.

image

Bridget Jones som 50+  och singelliv. Kan ju va kul med tanken på sitt tidigare dejtande och sociala medier och sånt. …. 50 sidor in i boken är jag fortfarande inte såld. Det som var kul förr med B.J kanske är menat att vara då…

Igår så kollade jag mer på film. En av filmerna var The Danish Girl. OM nån nu missat att vi fått en svensk som kammat hem en Oscar så var det denne film som hon fick den för.

Sjukt bra film, förstår varför hon fick statyetten.  Huvudrollsinnehavaren var sjukt duktig även han. 

image

Idag får jag se om det blir böcker eller filmer, troligen det sista eftersom jag ännu inte är såld på boken.

Något jag är såld på är dock tulpaner. Jag älskar verkligen den blomman.  När man får se dem så här när den är väl utslagen så kan man inte annat än att känna sig nöjd över köpet.  Denna blomma köpte vi på IKEA förra helgen. Så vacker.

image

Något annat jag är nöjd över är att jag fick upp mina indiansaker.  Trumman, dreamcatcher och min älskade fredspipa  (även om den blivit kantstött nu. Snyft)

image

image

3 thoughts on “Att spendera dagen i vågrätt läge.

  1. Välkommen in i gänget. Hände mig samma sak igår morse … sjukt hur jävla ont man ska stå ut med så man nästan kräker och får yrsel 😠😠😠 … Skönt med soffläge ändå 😉

Kommentera

