Sova?

Är uppe strax efter 6. Till o med tidigare än vardagarna men vad gör det när man inte kan sova?  Jag lade mig dessutom strax innan 1 o låg o vred mig innan jag somnade.  Jag är INTE van att ha sovproblem. Men det är Nice anledning till varför jag är sån här.  Många härliga tankar om vår flytt.  Skall bli så jäkla kul.

Gårdagen spenderades med Jazz, Junior o hans flickvän.  Min ”lille plutt” blev ju 20 år igår.  Ujujuj. Vad tog åren vägen? 

Av mig fick han pengar och ett paket. O han blev jätteglad för den. Han har verkligen utvecklats till en ung man.  Ett s.k ”strykjärn”  Han har ju utvecklats till en ung man som gärna använder skjortor men har ännu inte riktigt förstått det där med att stryka kläder.  Haha.  Så denna ångmojäng var perfekt för honom. Han sprang ner och hämtade en skjorta och började testa. 

image

Han var ju självklart på den självklara shoppingen på systemet. Lite olika öl köpte han och han fick en present på Systemet.  Han fick välja mellan ett par olika saker.  Han valde rose bubbel. Alkoholfritt förstås.  Första tanken blev Va???   Systemet o presenter? De vill ju egentligen inte att man skall dricka alls men så tänkte jag att detta är nog en bra sak ändå.  Att de får testa alkoholfritt.  För han bjöd mig o flickvännen på detta och det var faktiskt gott.  Med tanke på att jag gillar rose.  Jag brukar ju ibland köpa alkoholfri öl som är jäkligt gott o detta ”vin” skulle jag kunna tänka mig dricka.  Det smakar verkligen vin. Bubbelvin.  Jazz var inte hemma då för han var iväg o hämtade kontraktet då.  Slängde sen det på bordet framför Junior o han blev väldigt glad när han hörde om vad vi fixat. När han fick höra det med bubbelbadkaret så blev han alldeles lyrisk.  Han är helt klart taggad som mig och Jazz. 

image

Jag fixade ju tårta förstås. Med blåbär ovanpå….. vips så är den nästan slut.

image

Nu sitter jag här i ottan o njuter. Så jäkla glad jag är.

Jo… När Jazz var till företaget o skulle hämta kontraktet så hade han ställt frågan på varför de valde oss o dels var det att Jazz är den händiga o erbjöd sig ju vara lite av hustomte, att vi hade varit de som passat bäst i huset med grannarna och sen var det att de var ”allergiska” mot skrytande människor.  Haha.  Jazz hade hört flera som hade fällt kommentarer såsom

-Jag är läkare med egen mottagning

– Min man är köksmästare i Gårda

När Jazz berättade det strax efter att vi lämnade lägenhetsvisningen så sa jag just det… att han kanske är NOLL imponerad av sånt och att han istället skulle välja någon som var genuint intresserad av lägenhet. Vilket vi var, med rätt frågor till honom om lägenheten. 

Fy fan va bra jag mår just nu. Inte ens tanken på att vi skall packa, flytta och flyttstäda inom kort. Vi kommer ha ett fint boende. Ett 104 kvm litet paradis.  

One thought on “Sova?

  1. Härligt med människor som kan se igenom den glättiga ytan. Ni verkar verkligen ha hamnat på rätt plats. Jättegrattis!

Kommentera

