Det går verkligen vår väg nu….

Vaknade till en vårlik lördag. Helt underbart när solen smyger fram. Att få sitta i solen på trappen med bara en extra tröja. 

Skickade ett mess till min hyresvärd att vi hade skaffat en lya och att de var välkomna på en kaffe igår för att prata om detta.  Sagt o gjort, P & A kom förbi mellan körningar till tippen. Vi lade upp det o sa att vi hade fått lyan från 1 april o väntade oss en reaktion för om det var ett problem för dem men icke.  Efter att vi fått berättat om lyan, hur glada vi var för att vi ser den som vårt lilla paradis så utbrister A

– Guuuuud vad skönt att höra, jag sa till P att hoppas INTE att de behövt tacka Ja till nåt ställe i nån förort där man inte ens vågar gå ut.

Jag sa att då de skall fotografera huset 4 april o att de inte kanske vill fota utan möbler så lovade vi att möblerna skulle vara kvar tills dess, att vi skulle rensa/flytta ut allt annat.  Tanken var att ”ge dem något” o samtidigt få lite tid extra för oss att inte behöva stressa ihjäl oss. 

En stor sten har lämnat mina axlar. Nu kan man bara njuta av att få flytta.

Fick premiärligga på soffan på balkongen o läsa.  I solen. Samtidigt som Jazz stod i köket o fixade mat.

image

Tog tag i min garderob. Tänkte rensa innan jag började packa ner men hade visst rensat ordentligt sedan innan. Blev packning i sopsäckar istället o vips så har 2/3 av min garderob hamnat i säckar. 

Men det är ju flytt inom 3 veckor ju. ☺ 

image

2 thoughts on “Det går verkligen vår väg nu….

Kommentera

