Bättre sent än aldrig

Här tuffar det på. Packning o tankar om flytt är det typ det mesta som det handlar om. Igår fick vi äntligen tillgång till lägenheten på riktigt. Dvs han har röjt ut det sista o lämnat nycklarna. Vi har varit där ett par 3 ggr och tagit med oss lite kartonger och typ alla säckar som vi knött ner. Är så jäkla nöjd. Skall bli så jäkla gott att få komma dit och sätta vår egna prägel. Kom och tänka på att detta är första gången som jag kommer flytta någonstans med en annan person sedan Juniors pappa. Mina relationer Har ju alltid handlat om att en part alltid flyttat till någon annan.  Men nu skall detta verkligen bli VÅRT.

image

image

Köket är en dröm.  Punkt. ☺ Öppet mot matplats och stora vardagsrummet. Sovrummen i andra delen av lyan.

Att flytta eller skaffa barn kan ju ibland vara något man gör för att få en förändring i en relation. Att kicka igång den igen. Så känns det nu.  Vi känns väldigt VI just nu. Lite skakigt kanske men verkligen på rätt väg. Var detta en bump på vägen så kanske klarade vi det.  Hoppas verkligen det.

Planen är nu att flytta allt ”smått” denna helg för att städa och sånt nästa vecka. Det man kan. För att avsluta med stora flytten med möblerna helgen efter. Så får de användning av våra möbler för fotograferingen på måndag. Just nu känns det som FAAN att vi måste vänta.  Haha.  Men kändes rätt att erbjuda dem på detta sätt med tanke på att de slopade uppsägningstiden.

Jazz fixar en större bil med från jobbet på fredag. Vi har ju kört i vår pyttelilla bil dessa dagar. Haha. Så skall nog flytten gå bra.  För mitt i detta så fick han en inbjudan på herrmiddag hos vänner i gamle hemstaden på lördag. Han kommer få slita arslet av sig denna helg men det får han göra för jag sa att jag vägrar göra detta själv.  Tänker då på all flytt PLUS den städningen jag/vi måste göra inför fotograferingen på måndag.  Men detta innebär även att jag blir ensam lördag kväll.  DET ser jag fram emot.  Jag o soffan och Netflix…. om jag får ro förstås och inte springer o plockar o har mig. 

3 thoughts on “Bättre sent än aldrig

  1. Åh, de bilder på köket påminner så mycket om en gammal lägenhet jag hade för x-antal år sedan … och som jag saknar. 😄

  2. Precis sån planlösning gillar jag: Köket öppet mot rummet MEN ”avbalkat” så att man slipper titta direkt på diskbänk och spis när man äter. Vi byggde upp en sån liten ”skänk” i vårt kök. 🙂

Kommentera

