Egentid

Fick/Får egentid idag då jag skjutsade Jazz till centralen så han får en kväll med grabbarna. Hämtar upp honom imorgon igen o hoppas han inte är snorbakis för det är städning som gäller. Har börjat lite ikväll med köksskåpen , de övre som dragit på sig en hel del fett av månader utan en fungerande fläkt.

Innan jag tog tag i städningen här så tog jag en vända till Jysk för att köpa en hatthylla som funkar i den nya lyan. I korgen så följde lite nya handdukar och tandborstglas. O galgar… för fan skall veta att det behövs.

Det är klar skillnad på yta mellan män och kvinnor o deras garderober. Vi har ju en stor garderob i sovrummet.  Som vi kommer dela på. Men 50/50 lär det inte bli. Bakom glasdörrarna är det för hängande kläder,  dubbelrader.  Plats för mina kläder…  jag gillar att ha mina kläder hängande på galgar medans älsklingen vill vika ihop dem. Raden med korgar blir hans alltså. Jag har ju ändå en byrå för underkläder o toppar dessutom.

image

Blev lite exalterad när jag såg att tillbehöret till badkaret inte bara håller vinglas och stearinljus… det håller ju även en bok om man vill ligga o läsa. ☺

image

Kommentera

