För syrets skull…. eller nåt

Igår körde jag förbi Blomsterlandet för att införskaffa mer växter då jag nu har fler fönster…. köpte min första pelargon någonsin.  (I alla fall vad jag kommer ihåg) Jag har alltid tyckt att det är en ”gammal blomma” plus att jag tycker den luktar vedervärdigt. Som tur är så luktar bladen ju bara när man pillar på den vilket jag inte kommer göra. Skall se hur lång tid det tar innan den är död.  Med tanke på att mina fönster för det mesta varit ett tillhåll för orkidéer som är fina när de blommar och mindre fina när de inte gör det…. så har jag ett flertalet blommor nu som är gömda bakom gardin. Där får de stå tills knoppar a kommer fram igen. Det brukar det göra. Tålamod är bra att ha.

image

Men då hälften av mina blommor står bakom gardin för att växa till sig behövdes det nya… o blommor är egentligen inte en billig historia. Om man behövde fler o gärna inte så kan måste ha förstoringsglas för att se dem… plus att jag skall försöka se till att de inte dör… Därför fick ett par sådana här följa med hem…. det skall till mycket för att döda dessa.  Haha

image

Såg sedan en kruka som jag ville ha… men behövde ju en blomma som passade i den….

image

Så snygg kruka… jag har ju trillat dit på kopparträsket. Tack för den du Jazz. Haha. 

image

Köpte ju denna kruka på Ullared när vi var där.. passar ju bra till den.

image

Så nu har jag fyllt på syret här hos oss.  ☺

One thought on “För syrets skull…. eller nåt

Kommentera

