Jubileum

image

Idag möttes jag av ett minne från 6 år sedan. Dagen då jag verkligen var fri. Fri från en person som vände upp och ner på min värld. Han kom i  som en orkan och det som jag trodde var mitt livs kärlek. Så fel jag hade. Han blev den som visade mig vad jag verkligen behöver i en framtida man, i stort sett allt som han inte var. Hårt men sant.

Men jag inser även att han inte var elak av naturen utan mer fånge av sin egna demoner. Svartsjuka och alkoholism är ingen dans på rosor enkom, och ihop blev det katastrof.

I början hörde han ju av sig då han tog tag i sitt liv. Om det fanns någon sanning i sina ord så blev han nykter, skaffade sig ett jobb och tog tag i sin passion med träning. Sista gången jag hörde av honom så skickade han en ursäkt för hur han hade behandlat mig. Att han genom att ta hjälp med alkoholism fått verktyg att gå vidare i sitt liv.

Jag önskade honom lycka till

Nu när jag fick denna påminnelse så kommer ju minnen på utan ju. Jag har i stort sett packat undan mina minnen från den tiden. Finns inget positivt med det alls.  Min blogg som från början var hemlig för hans skull har nu blivit mer allmän. Jag tänker aldrig på att han skall snoka för jag har hoppats att han gått vidare.  Pga minnet idag så blev jag nyfiken för att se om han finns på FB o det gjorde han.  Han ser ”frisk” ut och han verkar nykär. Hoppas för den kvinnan att han har tagit kontroll över sina demoner. 

Minnen…. ibland bra o ibland så mycket mindre bra.

9 thoughts on “Jubileum

  1. Skönt att han gått vidare. Mitt ex trakasserar mig fortfarande efter över 1 år. Senast fredagnatt kl. 04.30, troligtvis aspackad … värsta av allt är att han ska resa någonstsns samma dag som jag reser till Spanien … skit om jag stöter på honom på flygplatsen. Jo, svartsjuka och för mycket alkohol kan ställa till mycket. Jobbigt och stressframkallande hos den andra. Jag är glad att våga ta mod att bryta mig loss från honom.
    Så skönt, eller hur?

  2. Det är lite lustigt vilka olika vägar vi valt, Sol. Medan jag blir hemligare och hemligare, byter bloggadress lika ofta som en sexmissbrukare byter partner och du – du går helt åt andra hållet.
    Det är ju egentligen du som skulle behöva vara hemlig och jag som kan vara mer öppen. Egentligen – om vi hade velat.

    Skit samma. Det bästa är ändå att du gjorde dig fri och gick DIN väg i livet. För hur mycket man älskar någon, hur mycket man än ser något hos en annan person, så kan priset bli för högt. Det gäller bara att inse när den smärtgränsen är nådd och stå för den. Det gjorde du. Och på köpet fick du Vikingen och ett BRA LIV.

  3. Jösses! Förlåt, förlåt, förlåt Ia! Herregud… Så fel det kan bli. Jag rörde ihop det totalt.Nåväl. Shit happends. Byt ut Sol mot Ia och Vikingen mot Jazz så blir det helt rätt.

    *drar ner skämsmössan och dränker mig i godisskålen*

Kommentera

