Firande i dagarna 2

Jag o Jazz firade ju 2 år som förlovade igår o det var man ju tvungen att fira. Med middag på favoritrestaurangen i stan.

Dock så hade han lyckats boka in fel dag. Dvs dagen innan o när han märkte det så var det försent att byta då det var fullt igår.  Men…. va fasiken. Vi åkte ner i måndags o satte oss först i foajén på Hotell Pigalle för en drink.

image

Rödvin till Darlingen o en Cava för mig. Vi gillar verkligen atmosfären där. Tar oss sedan upp på översta våningen där restaurang Atelier finns. Det som blivit vårt favoritställe. Här får man verkligen god mat.  Men dricka först.  Kunde ju inte låta bli att ta en öl som hette Kärlek. Passande väl.   Gott var det med.

image

Sen kom de 4 rätterna med jämna mellanrum. Denna första rätt var ju det som vi fick på Matvandringen vi var på härom månaden. Den som var bland det godaste jag smakat.

image

Det blev 2 varmrätter varav jag missade att fota en vilket var lamm. .. men först fick vi torsk.

image

Efterrätten var väldigt förvånande. En del av det i alla fall. En kolakaka med glass på.. överströdd av. . Håll i er….. popcornspulver    väldigt oväntat men ändå gott. Inte det godaste jag ätit men ändå häftigt.

image

Vi tar oss hem sedan o kvällen är över. Vår ”riktiga” dag kommer o jag får blommor till jobbet. 

image

Som jag alltid sagt. Jag är inte den romantiska vår relation. Han är dock.

Kommer hem o ingen av oss var så hungriga för att fixa mat så vi bestämde oss för att ta er bubbelbad o öppna en flaska vin.

image

Ett par timmar senare sitter vi vid köksbordet. Rena o tillfredsställda…. o hungriga.

Ännu en gång är jag tacksam för att jag träffade denne man.  💕

2 thoughts on “Firande i dagarna 2

Kommentera

