Början på helgen

Jag hade en djävulskt dag igår på jobbet o min Jazz såg det direkt när jag kom och hämtade honom. O då hade jag ändå fått suttit utanför hans jobb i 40 minuter innan han dök upp. Men det var inte hans fel för jag visste ju redan innan att han gjorde vad han kunde för att komma ifrån tidigare.  Jag slutade 30 minuter tidigare igår. Men hellre sitta där än på dårhuset jag jobbar på.  Eller  ibland är det ett dårhus. Igår var det det.

Han släppte av mig hemma o sen åkte han själv och handlade då han tyckte att jag skulle ta helg p slappa. Hem kommer han sedan med räkor. Jag älskade de små läckerheterna medans han själv avskyr dem. Han åt annat helt enkelt.

Han köpte dessutom med en bukett tulpaner som han även där vet att jag älskar dem. Bara därför att sa han. 

image

Nu har jag bänkat mig framför dumburken medans han sover. Han som går upp timmar innan tuppen på vardagarna är värd att få sova ut

image

För idag gäller IKEA…. vi skall se till att få hem en ny tv-bänk som vi sett innan… så äntligen skall vi nog få lite mer ordning här hemma. Det är ju fortfarande lite kartonger kvar här och där som inte har en egen plats ännu. Men snart så.

Så idag ser det ut som nedan. .. men om något dygn kommer det se ut lite annorlunda.

image

2 thoughts on “Början på helgen

Kommentera

