En månads väntan

1 säljare har blivit uppsagd o 2 tjänstemän skall bantas på företagets personalkonto. Med min sista in ligger jag ju risigt till.

Jag blir så trött… men mest på hur detta presenterades på mötet i ottan igår.  Med info att det inte är klart vilka det blir men att det skall vara färdigt under maj.

Hur faaan tänkte de? 

Nu går hela, halva styrkan o funderar på vem som skall få foten. Skall vi gå så där i veckor framöver nu?

Min första tanke var….. jag ORKAR INTE IGEN….. jag får väl bli arbetslös då o stämpla… men 10 minuter senare hade jag loggat in på en jobbsökarsajt o hittat 2 jobb som jag skickade in ansökan till direkt. 

Nästa tanke dök upp. .. OM jag skulle bli en av dem som inte behöver gå…. så kommer oron finnas kvar. . Hur säkert känns detta då? Med andra ord kommer jag ändå hålla ögonen öppna för annat jobb

Fortsättning följer….

2 thoughts on “En månads väntan

Kommentera

