Nedstämdhet

I dagarna 2 har jag varit nedstämd. Inte så att jag deppar ihop men nedstämdhet som gör att jag blir trött. Igårkväll gick jag o lade mig 9.15. Kul för min käre sambo men han förstå ju.  Uppe i morse strax efter 6 av förbannat ont i kroppen. Upp en vända ned kaffe o lite zappande. Blir nog att ta en nap under dagen. 

En av mina kollegor,  en av säljarna som kämpade mest med att få dig mig skickade mig ett mess igår kväll att hon inte tror eller hoppas att jag inte skall vara orolig.  Hela säljavdelningen har varit VÄLDIGT tydliga med vad jag tillför. Eller som min f.d chef sa igår när vi var på lunch ihop. Att jag ÄR deras kundtjänst nu o de andra 2 är inte ens i min närhet.  Så för företagets bästa borde de behålla mig.

Blandade känslor här…. tacksam för att mina kollegor ändå jobbar hårt för mig. Min f.d chef  berättade att min nuvarande chef kämpar HÅRT för mig. Det kändes ju skönt i alla fall.  Men åker inte jag så åker någon av mina kollegor.
Tankar på vad som kommer hända nästa gång det blir sånt här läge då? Kommer jag ens känna mig trygg? Jag gick dock från ett fast jobb till detta. Inte ett snack om att detta var lite av en prövotid. Andra tankar om vad gör jag om jag  får tag i ett annat jobb under denna tid. För trots detta gupp så trivs jag där jag är nu. Lite för stressigt men känns att det handlar lite om att man varit ny .

Jag vet mitt värde, jag vet vad mina gamla kollegor tycker om mig men jag märker ju att även de andra kollegorna gillar mig och mitt arbetssätt. Inte bara säljarna utan på alla avdelningar. Till och med lagerkillarna vet jag uppskattar mig. Jag är rak och tydlig är nog min grej. Jag är även sån som ALDRIG skyller ifrån mig eller kastar skit. Har jag klantat mig så står jag för det vilket gör att de känner förtroende för mig.  Det känner jag rätt tydligt.

Som sagt så det mycket blandade tankar. Att gå från ett jobb som jag nu känner passar mig alldeles ypperligt plus en bra lön som är högre än det som är vanligt för den sortens jobb till att ev. bli arbetslös med 13000 i månaden. Lagom kul med tanke på att vi precis flytta och höjt vår hyra med 4600. Ja vi är ju två så vi lär ju fixa det ändå. Pengarna är ju förstås inte det viktigaste.

Jaja…det är bara att beta av en dag till. En dag närmre till beslutet.

4 thoughts on “Nedstämdhet

  1. Förstår liksom inte. Fick ni inte in en till bara för att Det var mycket att göra? Om det är stressigt nu, hur blir det då sen? När de kickar folk? Eller ska lagerkillarna sitta och sälja också?

    • Jadu. En bra fråga. Vi har fått ett jättestort avtal o går redan på knäna o värre kommet det ju bli. För jag är SÄKER på att någon ryker på min avdelning.

  2. Fasiken, var rädd om dig och var vaksam över vilken stress du ev kan få. Gör inte som mig … jätte jobbigt. 😊 kram

  3. Ser att flera här kopplar ditt mående till stress. Men det kan ju även vara tvärtom; dåligt psykiskt mående kan skapa stress. Värt att fundera på. finns hjälp att få, samtal är fint och piller är bäst i vissa situationer.
    Hoppas du får fatt på vad du behöver.
    Men sen kan man faktiskt också låta sig vara ner ibland. Livet är inte bara solsken och fågelsång och svackorna är ofta utvecklande även om de är jobbiga och utmanande.

Kommentera

