Att sysselsätta sig.

Alla skriver om det underbara vädret.. visst förstår jag men min nedstämdhet gör att jag inte riktigt kan hänga med i att njuta av den. Vi pysslade inne istället. .. ok vi satt ute i trädgården och fikade. .. o sen på em ute på balkongen o fikade i solen.

Men annars hann vi med IKEA en vända.. till o med båda Ikea efter varandra eftersom en sak inte fanns på  ena stället så då var det bara att åka till det andra stället o köpa det.

Anledningen till Ikea är att vi kom fram till att de öppna hyllorna inte skulle användas på sätt så vi bestämde oss för att sätta lådor där.  Tanken var damma vita fronter som skåpen men vi bestämde oss för andra lådor. Sjukt nöjd.

image

Vi var in på Bauhaus o skulle köpa lite småfix o där fick jag med mig lite mer blommor. Har ju en kruka som jag älskar. Planterade i den men tror dessvärre att jag kommer få ställa den i trädgården. Inte mycket till sol på golvet på balkongen. Skall testa lite först.

image

Annars så fixade Darlingen God mat o han har varit så bra med att ta mitt svajande humör över det som hänt. Mina tankar går upp o ner. Upp o ner.  Har mailat trygghetsrådet då de var inblandade när hela avdelningen blev avskedade på gamla företaget. Har för mig att man hade 5 år tillgodo efter det om man skulle bli uppsagd. Har kollat lite a-kassa som ligger på drygt 13-14 ut.. men kom sen på att man i början har någon inkomstförsäkring. Hamnar väl på ca 17 nåt tror jag.  Det kan jag ju överleva på ändå.

Som sagt…. Många tankar… o hur motiverad är man av att gå till jobbet idag tror ni?

2 thoughts on “Att sysselsätta sig.

  1. Jobbigt läge 😕
    Jag är tacksam över inkomstförsäkringen även om det bara är 150 dagar men jag hoppas att jag inte behöver använda den någonsin

  2. Sååå trist att du skulle råka ut för detta. Hoppas du snart får positivt besked så du kan börja njuta av tillvaron i stort och lägenheten i synnerhet. Jag kan inte föreställa mig hur det är att råka ut för detta, och samtidigt lär du inte behöva gå arbetslös länge om det värsta skulle hända. Håller tummarna för att allt ska ordna sig till det bästa.

Kommentera

