Att se det vackra i livet.

Väl på jobbet igår så bad jag om en liten stund med min chef. Jag förklarade att jag fått lite tid o funderat o att jag ville avstyra en händelse nästa vecka. Min avdelning skall byta plats ett par dagar med en annan avdelning för att förbereda oss för sommar o semester pga att vi skall backa upp varandra då.  Kändes som totalt ointressant då jag eventuellt inte ens kommer vara kvar då. Hon såg helt frågande ut. Vadå, de kommer ju inte säga upp någon direkt. . Jag blev lite förvånad över hennes syn på detta för jag förklarade för henne att de faktiskt sagt att de skall säga upp 2 tjänstemän och att det skall vara klart i maj. Inte fasiken säger de att NI skall sägas upp men vi gör inte det förrän i augusti.  Jag sa att jag inte köper det. Att jag skulle inte kunna jobba under de förutsättningar.  Och SKULLE de göra detta så drar jag in facket.  Just detta sa jag ju inte till henne men var väldigt tydlig att är jag inblandad i detta så slutar jag innan semestern o då kommer jag ändå inte vara med i att uppbacka den andra  avdelningen. Men skulle jag vara kvar så ser jag till att göra min läxa där borta

Dagen flöt på ganska lätt o jag åkte förbi systemet för att köpa lite vin o öl. Väl hemma åt vi och gick sedan em promenad i solen.  Jag blev inte vara varm av solen utan även av alla blommor på promenadstråket. Kan man bli annat än varm och lycklig av detta?

image

Väl hemma gick vi i trädgården o kollade lite på vad det växte där. Mycket skugga har vi ju pga att husen står så förbaskat nära varandra. 

image

image

image

Novis som man är så får man ta till mosters kunskap för att ta reda på vilka träd vi har. 

Kvällen spenderade vi på balkongen med lite finöl.  Innan det blev lite för kallt där ute.

image

Idag blir det lite fixande o trixandes här. Tvätt o ev. Måla den lille väggen vi har i köket.  Så man får upp det sista så vi får bort allt som ligger o skräpar. Börjar bli lite trött nu på att allt inte är klart här hemma.  ☺

I alla fall fick mitt auktionsfynd sin plats här i hemmet. Prövade lite här och där men den var lite för stor för andra väggar. 

image

One thought on “Att se det vackra i livet.

Kommentera

