Dagarna går ihop…..

Dagarna bara flyter ihop. Jag försökte njuta av sommarvärmen men vill helst krypa ner under filten o komma fram när allt känns bättre.

Jag har så mycket blandade känslor. Min hjärna skriker åt mig att jag skall vara tacksam för det jag har, att värdera det som finns hos mig. Mitt känsloliv däremot mår piss o då blir jag mest arg på mig själv för att jag tillåter mig känna så. Jag VET ju att jag inte går under om jag blir arbetslös. Jag har en partner som gör att jag inte kommer stå helt utan riksdaler, jag har under de sista 16 år inte varit arbetslös 1 enda dag o har ändå bytt jobb 3 ggr de sista åren. Jag vet att jag kommer fixa ett nytt jobb. Det som rör sig i min hjärna nu är att jag känner att jag börjar ”distansera” mig mot mina kollegor, är inne i min arbetsbubbla o pratar knappt Med mina kollegor o ännu mindre skrattar.  Jag vill bara ha det förbannade beskedet. Ja eller nej.

Samtidigt blir jag förbannad på mig själv när man tänker på folk som har det så förbannat mycket värre än mig..  ta t.ex pausundehållningen på tisdagens eurovision. Uppträdandet av ”Grey People” Jag ÄLSKAR ju se dansuppvisningar… o är Bounce-Benke involverad så vet man ju att det blir bra…. det blev inte bara bra… det var SJUKT bra.

image

One thought on “Dagarna går ihop…..

  1. Vet du,tillåt dig att känna känslorna, sluta bli förbannad på dig själv och tänk inte på vad som är ”värre för någon annan” 😊 Ja, just nu känns det såhär och det är inget jag gillar men just nu är jag ledsen, arg för det.. Det släpper och ebbar långsamt ut. Och så sakta ser du solen igen och njuter av det 😊

Kommentera

