Att förena nytta med nöje.

Vet inte om det framgått att jag avskyr  (kanske lite hårt ord men ändå. .. ) …. matlagning.  Som tur är så har vi en deal jag o Jazz. Han lagar maten o jag tvättar.  Okey. Får vissa kanske det verkar ojämt fördelar.  Mat lagas ju varje dag o tvättar gör jag ju typ en ggn i veckan. Skillnaden är dock att Jazz gillar att laga mat o jag gillar INTE att tvätta… däremot så gillar jag matlagning mindre. ☺

Idag hade jag i alla fall bestämt mig för att stå för matlagning… jag Har ju knappt använd spis o ugn i den nya lyan

Det som gjorde det så mycket roligare var att jag började lyssna på Parpodden. Med Ola Lustig o hans fru.. jag älskar ju att lyssna på honom, Roger o Titti på mornar så tänkte att va fasiken. Denna podd är med en terapeut o psykolog.   Jäääääkligt intressant vill jag lova. Så sjukt lika problem vi har det paret o vi. Nyttigt att lyssna på terapeuten.  Bör nog få Jazz att lyssna på denna han med men han är inte ett dugg för poddar.

image

One thought on “Att förena nytta med nöje.

  1. Har aldrig lyssnat på pod … kanske skulle prova. Men du … du är inte ensam om att avsky laga mat … jag diskar hellre för hand. 😁

Kommentera

