Du kan vara lugn……

En av mina kollegor, den som jobbat nästan hårdast för att få mig till företaget jag är på är också den som jobbar hårdast för att de (de som bestämmer) skall förstå hur fel de gör om jag är en av de 2 som måste gå.   Denne kollega kom till mitt skrivbord idag

-Har du hört något?

Nej det har jag ju inte

-Du kan vara lugn….. viskar hon

Jag tittar frågande på henne – Vet du något som inte jag vet?

-Njää, ja, nej, Hmm, nja… nej…. Svarar hon krypiskt

Jag tar med henne bort till kaffemaskinen för att pumpa henne lite mer… Vad menar du, Vad vet du?

-Näääää jag vet inget mer,  men, eller jo, eller nej…. du kan vara lugn. Men jag kan inte säga något mer.. för jag vet inget.. eller… men du kan vara lugn. 

Jag tittar på henne leende och säger att jag inte tror på något förrän jag får ett riktigt besked.

-Jag är nu säker på att de lyssnat på oss, om man jämför med förra veckan när vi pratade sist… och Ia – ALLA säger tydligt och klart att det sämsta de kan göra är att släppa dig…. DET har ledningen förstått nu. 

Jag säger ännu en gång, jo… men ibland handlar det inte om vad de vill utan vad de FÅR göra… Vi får se vad som händer.. hoppas svaret kommer snart dock.

-Ia… dessutom så har du den viktigaste personen bakom dig.  

VD´n är tydligen den som är mest för att behålla mig.. Han har förstått vad jag gjort under mina enstaka månader där borta.  DET var dock kul o höra.. för han är den jag har minst med o göra..

Jaja… men fortsättning följer… tror inte på något förrän allt är klart.

 

 

2 thoughts on “Du kan vara lugn……

  1. Usch. Jag hoppas du får stanna kvar, om det är det du vill. Kul är det aldrig att gå och vänta. 🙂

Kommentera

