Nya vanor

I tisdags när jag låg o kollade på Biggest Loser så bestämde jag mig…. om de kan träna flera timmar om dagen så kan jag i alla fall ta kvällspromenader. Meddelade Jazz det, att nu får vi rycka upp oss. Vi är ju båda så lata.  Någon av oss måste vara hård. Peppa varandra. . För efter man har varit på en promenad så brukar man ju inte ångra sig precis.

Sagt o gjort… I onsdags så proppsade jag på att nu är det dags. . Efter matlagning, fixande så satte vi på oss dojjorna o begav oss ut i området.  O GUD vad jag har saknar naturen runt hörnet. För det är just det jag sagt under åren då jag bodde på andra ställen. Saknade bra promenadstråk där… nu är jag dock tillbaka till skog o natur.

image

Igår däremot så tog Jazz över stafettpinnen o drog med oss ut… innan matlagning och sånt… nästan en timme ute i skogen blev det.  Över kullar o sten.  Fick en påminnelse om att man inte bara måste byta skor.  Rätt bra om man byter till lite mer oömma kläder. *note to myself*  Jag körde igång Runkeepern… mest för att se HUR vi har gått i skogsområdet för vi kommer fram till olika små ”korsningar” och frågan kommer. .. vilken väg skall vi ta. … så ett tag där hade vi noll koll på vart vi var.  Haha.

image

Fredag idag. …. skall bara sparka igång sista arbetsdagen. 

One thought on “Nya vanor

Kommentera

