Planeringen fortsätter.

Fredag igår o innan arbetsdagen var slut bad jag att få lite tid med chefen. Ville kolla lite om de kommit längre. Sa direkt att jag förstår att hon inte kan eller får säga något men att jag ändå ville pejla lite. Hon kunde ju inte säga något men skulle ta tag I det på måndag då ledningen är tillbaka. Vi hade ännu en gång ett samtal om ev vikariat tills den barnlediga kollegan kommer tillbaka i januari. Jag SA ännu en gång att jag INTE är intresserad av det. Jag ser att hon ser lite förtvivlad då hon inte vill bli av med mig. Hon försökte trycka på att det är ju bra att jag har jobb under tiden i alla fall. Men jag sa att jag kommer inte behöva vänta så länge. . Hon sa att det inte är så lätt att få jobb på en månad. Jag tittade på henne och sa tydligt att jobb är inte svårt att få. Jag har bytt jobb 3 ggr på 3 år och inte varit arbetslös en enda dag. Jag var väldigt tydlig.

Pratade med Jazz igår kväll o jag kom fram till att jag kan tänka mig jobba tills jag får tag i annat. Men med möjlighet att få gå på dagen om det behövs.

Denna vecka har jag sökt typ 10 jobb. Denna vecka har det dykt upp en hel del. Många är rekryteringar via bemanningsbolag o ibland står det ju inte exakt vilket företag det gäller, bara vilka arbetsuppgifter det är. Så jag vet ju inte ens om det är aktuellt ens. Men söka kan man ju.

Igår gjorde vi lite planer för sommaren. Häromdagen bestämde vi ju att det blir en tripp till Tallinn i alla fall. Får se om vi stannar kvar på östsidan när vi kommer tillbaka därifrån. Vill ju ta med Jazz till tjocka släkten någon gång ju. 😕 Vi får väl se.

image

En tripp upp till Powemeet blir det med. Kollar med Sol om vi är välkomna och det var vi ju. ☺ Så nu får man hoppas på vädret blir tipptopp.

Med tanke på att Jazz bara har 2 veckors semester och att han gärna vill njuta lite på hemmaplan med så tror jag det räcker med ”inplanerade” sysslor.

Kommentera

